SkiStar Trysil: ÅPNER ALLE HEISER I TRYSIL TIL JUL

SkiStar Trysil: ÅPNER ALLE HEISER I TRYSIL TIL JUL

Julestemningen er på plass i Trysil, og det beste av alt; alle heiser åpner til jul.

Trærne tunge av nysnø, og den ene bakken etter den andre klargjøres nå for sesongstart. Driftssjef Jan Linstad i Skistar Trysil, sier det er ekstremt hektisk, men utrolig trivelig å jobbe om dagen: -  Vi fikk 25 centimeter, og det var gull verdt. Bokstavelig talt. Nå kan vi møte julegjestene med et fantastisk bra produkt, sier han.

Ski inn og ski ut

Trysil er Norges største skianlegg med 31 heiser og 66 bakker. Med alle heiser i drift, åpne ski inn og ski ut-løyper på begge sider av fjellet og nesten alle bakker ferdig preparert, kan julestemningen senke seg over tryslingene. - Det ser ut som vi også skal kunne åpne de fleste av våre nye og familievennlige arenaer til jul. Det vil si crossløyper, speedski-arena, selftimer-løype og arena for parallellslalåm, opplyser Linstad.

Snødybden

Den varierer etter hvor du er i anlegget, men med det siste snøfallet er snødybden oppe på fjellet målt til 62 centimeter i Trysil. - Slik værvarselet er nå kan vi vente oss enda mer snø fram mot jul. Det er vinter på ordenlig om dagen, og det liker vi, sier han smilende.

Terrengparken er også snart ferdigbygd. Linstad sier de siste hoppene bygges fram mot helga, og tilbakmeldingene er positive. - Vi har et veldig bra parkcrew, og målet er å lage den beste terrengparken noensinne i Trysil. Det ser det ut som vi skal klare, sier han.

Langrenn

Også langrennsfolket kan glede seg til jul. Med den siste snøen er snart alt av løyper preparert og sporlagt. Linstad har vært rundt hele fjellet og beskriver stemningen som trolsk og vakker. - Vi gleder oss voldsomt til jul, og det håper vi det er mange som gjør. Ingen tvil om at forholdene ligger til rette for en fantastisk julefeiring i Trysil, sier han.

Mer info:
Driftssjef i Skistar Trysil, Jan Linstad, (+47) 992 80 080
Daglig leder i Skistar Trysil, Helge Bonden, (+47) 992 80 005

Bildetekster:

FINT UNDERLAG: Robert Nielsen testet bakkene i Høggegga i dag tidlig. - Utrolig bra, var dommen. Foto: Ola Matsson

JULESTEMNING: Snøtunge trær er det vi vil ha når det nærmer seg jul. Slik så det ut ved Fjellekspressen i formiddag. Foto: Ola Matsson

ENTUASIASTER: Disse brukte en fridag på ski i Trysil: Elin Äijä, Peder Ahlberg, Simon Gustafsson, Vetle Bertheussen, Robert Nielsen og Alexander Jønsson. Foto: Ola Matsson

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60