Besøksrekord hos SkiStar i påsken med over 70.000* besøkende på langfredag: Etterlengtede event som Winter Finale i Hemsedal avslutter årets vintersesong

Interessen for å tilbringe påsken i fjellet har vært større enn noensinne, og i år ble alle tidligere besøksrekorder hos SkiStar slått. Nå gjenstår de tradisjonelle og populære avslutningshelgene når vintersesongen går mot sin slutt. Blant annet med den populære Hemsedal Winter Finale som endelig er tilbake med en imponerende lineup av artister.

- Det er mange som har ventet på denne påsken. Hos oss i SkiStar Trysil sydet det av mennesker i alle aldre, og vi hadde bra trafikk gjennom hele uka. Det er rett og slett herlig å se så mange skiglade gjester fra inn- og utland tilbake hos oss. Det har vært mye bra skikjøring, mange barn har hatt det gøy sammen med Valle og ikke minst har mange kost seg i solveggen og hatt det gøy på konsert. Det er tre år siden forrige påske det var mulig og det så vi var etterlengtet, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonssjef hos SkiStar Trysil.

Både SkiStar Trysil og Hemsedal kan se tilbake på en storartet påskeuke. Besøket er tilbake til samme nivå som før pandemien, og mandag den 11. april hadde SkiStar Trysil rekord med 9.600* besøkende, som er det høyeste antallet som noen gang har vært på ski en mandag i påskeuken. Besøket var størst langfredag med 14 600* besøkende (barn kommer i tillegg). Allerede nå er det tegn på at interessen for ferie i de skandinaviske fjellene også neste vinter er så stor, at det kan være lurt å booke neste vinterferie allerede nå. https://www.skistar.com/no/inspirasjon/nyheter/bestill-2223/

Aktiviteter og events avslutter vintersesongen

Med mindre enn to uker igjen av vintersesongen hos SkiStar Hemsedal, er forberedelsene i full gang. Den 28. april til 1. mai er det Hemsedal Winter Finale, en helg med populære artister, fantastiske forhold i bakken og den gode Hemsedal-stemningen.

- Etter en 150 dager lang sesong hos oss i SkiStar Hemsedal, ser vi virkelig frem til å runde av med den populære sesongavslutningen Hemsedal Winter Finale. Dette er virkelig høydepunktet blant alle eventene vi har arrangert gjennom vintersesongen. Jeg er så glad for at vi er så godt tilbake, og kan ikke vente til å se alle de blide skigjestene hos oss til skikjøring i fantastiske forhold og feiring av det som har vært en fantastisk sesong, sier Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef hos SkiStar Hemsedal.

Fakta om Hemsedal Winter Finale

Årets Winter Finale byr på et kraftfullt konsertprogram! Kom og opplev blant annet Matoma, Thomas Giebelhausen, Max Volym, Erik & Kriss, Oral Bee & Pimp Lotion.

Også hos SkiStar Trysil rundes sesongen av med arrangement og konserter 21.-24. april.

Her blir det utekonsert på Knettsetra, live artister og DJ’s på utestedene.

Mer informasjon om avslutningshelgene og siste-minutt tilbud

I tillegg til SkiStar Hemsedal og Trysil har alle SkiStars destinasjoner markering av siste åpningshelg:

SkiStar Sälen: stenger den 24 april og Ski & Rock arrangeres 21-24 april: https://www.skistar.com/no/inspirasjon/event/event-i-salen/ski-rock/

SkiStar Åre: stenger 1 mai (Duved og Bjørnen 24 april), mer informasjon alle event inkl. Åre Sessions: https://www.skistar.com/no/var...

SkiStar Vemdalen: stenger alle skiområder 24 april og avsluttes med Bjørnrike Challenge: https://www.skistar.com/no/vare-skisteder/vemdalen/vinter-i-vemdalen/arrangement/

*Med skikjørende besøk regnes de som har benyttet SkiStars heissystem i perioden 9.-15. april. Barn under syv år som kjører gratis inkluderes derfor ikke i statistikken som det henvises til her. Denne gruppen bruker anslagsvis å utgjøre ca 6-12% av besøkende avhengig av destinasjon og uke i sesongen. I henhold til bransjestandard utgjør de 10% av det totale antallet skikjørende besøk.

For mer informasjon og spørsmål fra media:
    Hege Ousland, PR- og kommunikasjon SkiStar Norge: hege.ousland@skistar.com eller telefon: +47 906 76 417

SkiStar AB (publ) er et selskap med virksomhet innen fjellturisme og er notert på Nasdaq Stockholm, Mid Cap -segmentet. Konsernet eier og driver fjellanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Virksomheten er delt inn i tre segmenter; Drift av skianlegg, Eiendomsutvikling- og forvaltning, og Hotelldrift.

Som den ledende feriearrangøren for Skandinavia er SkiStars forretningskonsept å skape minneverdige fjellopplevelser, utvikle bærekraftige reisemål, tilby overnatting, aktiviteter, produkter og tjenester av høyeste kvalitet med våre gjester i fokus. For mer informasjon, besøk www.skistar.com/en/corporate

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60