Bli med «Folk til fjells» i skiparadiset Trysil

I dokusåpen «Folk til fjells» følger vi skisporene til menneskene som lever og ånder for Norges desidert største alpinanlegg i Trysil. Serien har premiere på TV 2 Sumo og TV 2 Zebra mandag 2. mars.

Nordmenn er født med ski på beina – noen i større grad enn andre. I den nye TV 2-serien «Folk til fjells» blir vi kjent med de som jobber for en optimal opplevelse i og utenfor bakkene i skiparadiset Trysil. Hvem er disse folka som insisterer på at livet er best ute i et hvitt landskap, og som får kløe av tanken på en innestengt kontorjobb?

«Folk til fjells» byr på morsomme, hardtarbeidende og livsglade karakterer fra dagliglivet i anlegget. Vi møter skiguider, entertainere, servitører, verkstedsgjengen, skipatruljen, parkshapere, preppemaskinførere og vaktmestere.

I serien blir vi blant annet kjent med Tommy Aasheim, som driver restauranten, afterski-puben og nattklubben Laaven. Sønnen Christopher jobber som DJ på Laaven, hvor Tommys alter ego «Tommy Schnell» ikke er fremmed for en opptreden. Ikledd en massiv pelsjakke, gullbriller og en luftgitar-spade, serverer han stemningsfulle låter til Laavens skiglade gjester.

Vi møter også kompisene Patrick Wigdel og Trond Bertheussen i eventgruppa, og den humørspredende heisverten Ada Gundersen som har flyttet til Trysil med sønnen Noah for å stå mest mulig på snowboard. Det er mange som er i sving for at gjestene skal få en minnerik opplevelse i det spektakulære snølandskapet.

Destinasjonssjef i ​SkiStar Trysil, Helge Bonden, har ingen fremtredende rolle i serien, men gleder seg til premieren.

- Filmteamet som lager serien har vært med oss siden sesongstart og vil gi seerne et godt og til tider morsomt innblikk i hva som skal til for å drifte Norges største alpinanlegg. Ros også til våre ansatte for at de har stilt opp, det er ikke bare bare å ha et TV-team på slep når du skal jobbe. Jeg ser virkelig fram til premieren, og er helt sikker på at dette blir god TV-underholdning, sier Bonden smilende.

– Action, humor og vakker norsk natur

Programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen, tror at serien vil fenge folk som er født både med og uten ski på beina, og drar paralleller til serier som «Wunderland» og «Fjorden Cowboys».

– Med denne serien ønsker vi å gi et innblikk i livet til vanlige folk som trives best utenfor de oppkjørte løypene. Med så mange skiglade mennesker samlet på ett sted, kan vi garantere både action, rikelige mengder humor og slående vakker norsk natur, sier Haldorsen.

«Folk til fjells» ser du gratis på TV 2 Sumo, og på TV 2 Zebra mandag til onsdag kl. 22.30. Serien har premiere mandag 2. mars.

Helge Bonden, destinasjonssjef i SkiStar Trysil, tel: (+47) 992 80 005

Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil, tel (+47) 992 80 071

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60