I april er det fire helger med utendørskonserter på Knettsetra i Trysil. Foto: Ola Matsson

Det er på fjellet det skjer

Lengre dager, ei sol som varmer og vakker fjellnatur. Senvinteren på fjellet er spekket med god skikjøring, heftige konserter, morsomme arrangementer og gode opplevelser.

På SkiStars to norske destinasjoner, Hemsedal og Trysil, er det full fart om dagen. Det er det i svenske Åre også. Snøen har lavet ned den siste tiden og skiforholdene er meget bra. Dagene er blitt merkbart lysere og tar du en kikk på SkiStars eventkalender ser du at det skjer utrolig mye i skianleggene utover senvinteren.

1. april arrangeres populære Hemsedal Up N´down, vinterens kanskje tøffeste skikonkurranse. Alt handler om å ta seg fra skisenteret og ned til sentrum, via Hemsedals fjelltopper, på kortest mulig tid. Hemsedal Up N´down er en lagkonkurranse hvor du virkelig får testet styrken i lår og legger.

- Hemsedal Up N´down arrangeres for tredje gang og er blitt et arrangement som setter farge på fjellet. Fredag og lørdag i palmehelga innledes Hemsedals påskeprogram med en stor afterski, ledet av det svenske afterski-bandet, Rydell & Quick, sier Kenneth Larsen, salgs- og markedssjef i SkiStar Hemsedal.

I Trysil er det i april fire helger med utendørskonserter på Knettsetra. Første artist ut er Timbuktu lørdag 1. april.

- Konserten med Timbuktu er en markering av Trysils 50-årsjubileum som alpint skisted. Utendørskonserten er en jubileumsgave fra våre samarbeidspartnere til skigjestene i Trysil. Palmelørdag er det Knettsetra Club Edition med en rekke store DJ-navn, før det fortsetter med Seterrock i påsken og konserter under Trysilsmellen, forteller Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil.

Burton Mountain Festival kommer til Trysil i palmehelga, 8. og 9. april. Festivalen foregår i den blå terrengparken og inspirerer de unge til å kjøre enda mer ski og snowboard. Det koster ingenting å delta og det bygges en egen liten minipark for de aller minste.

I tradisjonsrike Åre skjer det noe ekstra omtrent hver eneste helg resten av sesongen. 30. mars-2. april sender radiokanalen RIX FM direkte fra Åre. Med seg på scenen og afterski har de en rekke flotte artister, og lover en weekend full av overraskelser. Åres påskeprogram er som vanlig tettpakket i slutten av april er det klart for Red Bull Home Run, populære Skutskjutet og Åre Winter Finale. Under sistnevnte arrangeres Åre Sessions for første gang, Flere av Sveriges største artister kommer og spiller på scener rundt om i Åre.

- Senvinteren er ei fantastisk tid på SkiStars destinasjoner. Herlig skikjøring og flotte terrengparker, afterski og underholdning; vi gleder oss stort til å ta imot alle gjestene, sier Linda Morell, pr-sjef i SkiStar.

Kenneth Larsen, salgs- og markedssjef i SkiStar Hesmedal
Mob: (+47) 928 44 640
Mail: kenneth@skistar.com

Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil
Mob: (+47) 992 80 071
Mail: turid.viken@skistar.com

Linda Morell, pr-sjef i SkiStar AB
Mob: (+46) 76 118 60 02
Mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60