Duket for drømmepåske hos SkiStar Hemsedal og Trysil

Duket for drømmepåske hos SkiStar Hemsedal og Trysil

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de ikke vil gå glipp av. Påsken nærmer seg, og som vanlig kan SkiStars skianlegg i Hemsedal og Trysil by på et tettpakket påskeprogram og gode forhold. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre Ruben, Hedda Mae og Rydell & Quick på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp blant artistene som skal lage god påskestemning på afterski.

April er en bra snømåned. Kalde netter gjør at snøen og forholdene holder seg godt, noe som lover bra for påskeferien. De ansvarlige for snølegging og preparering på SkiStars destinasjoner har stått på gjennom hele vinteren, og takket være gode snøproduksjonsanlegg har det aldri blitt produsert så mye snø som i år. Det gir optimale forhold.

- For mange er påsken sesongens høydepunkt med vårskikjøring og lange lyse dager, og i Hemsedal kan vi melde om verdensmesterføre. Det har vært en super sesong så langt, og takket være de de gode forholdene kan alle skiglade gjester nyte flotte skidager gjennom hele april til sesongslutt i Hemsedal, den 1. mai, sier Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef hos SkiStar Hemsedal.

De siste helgene har flere events blitt arrangert, og den kjente gode stemningen er tilbake. Påsken byr på en kombinasjon av å sitte i solveggen med familie og venner, skikjøring, aktiviteter, underholdning og konserter, og er det som gjør påsken unik.

- I Trysil er det fine forhold i bakken. Vi har aldri produsert så mye snø som i år og snødybden er på over 70 cm. Tidligski onsdag til lørdag gir muligheter for veldig bra skikjøring i påsken, og Valleaktiviteter og konserter skaper liv og røre. Alt ligger til rette for en finfin påske og herlig vårskikjøring siste del av sesongen, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonssjef hos SkiStar Trysil.

I Trysil varer skisesongen fram til 24. april. Det samme gjelder for Skistars svenske destinasjoner Vemdalen og Sälen. I Hemsedal går heisene til og med 1. mai. Tilsvarende gjelder for Åre. Felles for alle SkiStars destinasjoner er at gjestene får morsomme events og underholdning helt fram til anleggene stenger for sesongen.

Har du ikke bestilt opphold ennå er det ikke for sent. Det er fremdeles ledige hytter, leiligheter og hotellrom på skistar.com

Her er noe av det som skjer i og rundt SkiStars anlegg i påsken:

Påske hos SkiStar

Påskeprogram SkiStar Trysil