SkiStar AB: En fantastisk påske innleder vårskikjøring med meget gode forhold

SkiStar AB: En fantastisk påske innleder vårskikjøring med meget gode forhold

SkiStar oppsummerer en fantastisk påskehelg i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil. Strålende vær, meget gode skiforhold og mange fornøyde gjester har gitt to forskjellige «all time high». I løpet av langfredag hadde Trysil for første gang over 15 000 skigjester i bakkene og påskeaften hadde Vemdalen besøksrekord med nærmere 10 000 gjester i skisystemet. I fjellet er skisesongen langt fra over og vårskikjøringen innledes med flotte forhold og en fullspekket eventkalender.

Det fantes kun et fåtall ledige senger på SkiStars destinasjoner i Norge og Sverige i påsken. I Åre hadde man et belegg på 99,3 %* torsdag til søndag og totalt nærmere 80 000 skidager** til og med andre påskedag. I løpet av påskehelga hadde både Trysil og Vemdalen «all time high» med gjester i skisystemet. Og i Sälen samlet den tradisjonelle ute-afterskien i Tandådalen og den historiske «Uppåt väggen»-konkurransen over 10 000 gjester. Gjestene som har besøkt SkiStars destinasjoner kommer i hovedsak fra Norge, Sverige og Danmark, men også andre deler av verden. I Hemsedal hadde man for eksempel gjester fra ikke mindre enn ti ulike land.

- Vi har hatt en fantastisk påske med veldig mange fornøyde gjester. De fantastiske forholdene som råder i fjellet innleder vårskikjøringen på best mulig måte. Også på de mest solrike dagene i påsken har det vært kald snø og det skiføret vi har nå er utrolig bra, sier Linda Wasell PR-ansvarlig SkiStar AB.

I fjellet er skisesongen langt fra over. April måned byr på fantastisk skiføre med en snøsituasjon som ligner mer på februar måned. I Åre og Hemsedal avsluttes ikke sesongen før 1. mai og på alle SkiStars destinasjoner tilbys gjestene morsomme events og gjesteaktiviteter helt fram til det stenges for denne sesongen.

Eventkalender vårvinteren >>
Eventkalender avslutsningshelger >>

*SkiStar AB bookingsstatistikk
**Ved den første unike inngangen via en leser i skisystemet registreres hver gjest hvilket gir en skidag. Om en gjest for eksempel kjører ski i fem dager, generer det fem skidager.

For mer informasjon om SkiStar AB, kontakt gjerne:
Linda Morell, nordisk reklame- & PR-sjef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR-ansvarlig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomhetsområder er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60