En uke igjen til åpningen av alpin-VM i Åre 2019 - informasjon om SkiStars presseservice

Nedtellingen har for alvor startet, snart er verdens øyne rettet mot Åre, Sverige og alpin-VM 2019. For det prestisjefylte verdensmesterskapet, som arrangeres for tredje gang i Åre, er SkiStar stolt «presenting partner». FIS World Ski Championships arrangeres i perioden 4. til 17. februar. 600 tv-timer er planlagt for om lag 700 millioner tv-tittere verden over. I det offisielle mediesenteret, som ligger midt på nasjonalarenaen, har SkiStar sin presseservice-disk.

Informasjon om SkiStar, SkiStars skisteder og konsepter

Guiding i Åres alpinanlegg:

I løpet av verdensmesterskapet kan du bli guidet på ski gjennom SkiStar Åres alpinanlegg. Et genialt tunnelsystem gjør det mulig å kjøre på ski og kjenne VM-pulsen tett på verdensmesterskapet.

Informasjonspakke:

Morgenskikjøring med frokost, stå på ski i måneskinn, skikjøring i Åres familievennlige skiområde Björnen og/eller klassisk svensk «fika» fra Jämtlandsområdet i det unike Malmstensrummet på SkiStar House (Hotell Åregården).

Besøk vår presseservice-disk i mediasenteret eller kontakt oss for å bestille skiguide, inklusiv media SkiPass og/eller informasjonspakke. Kontakt oss om du trenger SkiStar-informasjon digitalt via mail eller gjennom en annen kanal.

Linda Morell, pr-sjef SkiStar, telefon +46 76 11 860 02
Mail: linda.morell@skistar.com

Følg SkiStarchannel på Youtube for å se vår vlogg fra Åre:
youtube.com/skistarchannel

Program:

I løpet av 12 dager skal verdens beste alpinister kjempe om medaljer i utfor, super-G, storslalåm, slalåm, kombinasjonen og lag. Her finner du komplett oversikt over konkurransene og de offisielle seremoniene. Her vil du også finne program for aktiviteter og events som pågår ved siden av konkurransene.

are2019.com/sv/program/

I VM-perioden 4.-17. februar finner du Mediasenteret på Årevägen 180 - på nasjonalarenaen. Der har du tilgang til alt du trenger for å kunne jobbe effektivt, som WIFI, strøm, snacks og drikke med mere og en medie-restaurant. For å komme inn må du ha godkjent akkreditering. Akkreditering, som består av en plastbrikke med ditt navn og foto, hentes ut på Holiday Club når du kommer til Åre. Søknad om akkreditering gjør du gjennom linken under.

Åpningstider: hver dag 7.00-22.00

are2019.com/sv/media/

are2019.com/sv/news/

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.