​Fjella kaller - fantastisk sesongstart i Hemsedal

​Fjella kaller - fantastisk sesongstart i Hemsedal

Med masse nysnø og hele åtte åpne bakker fikk skientusiastene en tilnærmet perfekt sesongstart i Hemsedal. En lang sesong er endelig i gang, heisene i Hemsedal stenger ikke før 3. mai neste år.

Med nysnø i lufta og mange fornøyde gjester er destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal, Martin Letzter, veldig fornøyd med sesongstarten.

- Vi har hatt en bra høst og fått produsert mye kanonsnø, når vi i tillegg får rundt 50 centimeter med natursnø til sesongstart kan det ikke bli bedre. Nå ser vi fram til en bra sesong. I Hemsedal holder vi på til 3. mai, det er hele 164 skidager, sier Letzter.

Gode snøforhold midt i november, og sprek skikjøring fra toppen av Fjellheisen og helt ned i dalen, gjør dette til en av tidenes beste sesongåpninger i Hemsedal.

- Nå har vi åpnet sju heiser og åtte bakker, og mer er på gang. Lengste skikjøringen er 4.570 meter og har 626 fallhøydemeter. Det synes vi er et bra åpningstilbud, sier Letzter.

Unike Hemsedal er av mange beskrevet som Skandinavias alper og er av DN ti år på rad kåret til Norges beste skianlegg. Anlegget har noe for alle. Et flott barneområde for de minste, rett utenfor SkiStar Lodge. Noen av Norges lengste skibakker, med ulik vanskelighetsgrad tilpasset alt fra nybegynnere til de beste konkurransekjørerne.

- Vi er et komplett skianlegg, som i tillegg til veldig bra bakker har et lett tilgjengelig og populært offpiste-terreng. Naturen her er fantastisk. Her kan du kjøre på ski fra 1.450 meter over havet, det er høyest i Nord-Europa. Vi er omkranset av storslåtte fjell, utsikten fra toppen er utrolig vakker og må oppleves, sier Letzter.

Neste helg er det Ski Test Weekend i Hemsedal. Det betyr at du kan teste sesongens skinyheter så mye du vil. Alle de store leverandørene kommer. Ifølge værprognosen er det meldt mer snø i helga og neste uke. Det lover godt for skitesthelga. Ski Test Weekend er det også i Trysil, helga 15.-17. desember.

SkiStar har nå åpnet alle sine fem Skandinaviske skidestinasjoner. Trysil, Åre og Vemdalen åpnet forrige helg, Lindvallen i Sälen åpnet samtidig med Hemsedal.

Vær- og føreforhold på alle destinasjonene kan du følge på skistar.com eller i SkiStar-appen.

Se video!

Fakta om Hemsedal:

• Skisesongen varer fra 22. november til 3. mai.
  • Skianlegget er åpent 164 dager.
  • 53 bakker og 21 heiser.
  • Lengste bakken er hele 6 kilometer. 10 bakker er flombelyste.
  • Anlegget har 830 fallhøydemeter.
  • Hemsedal har et bra utvalg av spisesteder og et av Europas beste afterski-tilbud.

Martin Letzter, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal, mob (+47) 911 76 829

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.