God skikjøring i flotte forhold: Nå åpner SkiStar flere bakker og heiser i Trysil og Hemsedal

Første helgen i desember åpnet heisene på samtlige av SkiStars destinasjoner. Gode snø- og skiforhold og stor interesse oppsummerer første helgen i den nye vintersesongen. Nå er smitteverntiltakene på plass, og alt klart for å åpne enda flere bakker.

SkiStars norske destinasjoner i Hemsedal og Trysil sesongåpnet fredag 3. desember, og alle destinasjonene i Norge og Sverige er i gang med vintersesongen. Mange har allerede prøvd årets første svinger og besøket har vært bra.

- I Hemsedal har sesongåpningen vært utmerket, med mye snø, flotte forhold og bra flyt i skianlegget. Vi startet sesongen med SkiTest helg, som endelig var tilbake, og det var stor interesse fra gjestene som fikk prøve siste nytt på utstyrsfronten. Det er ekstra gøy når vi samtidig kan tilby optimale forhold i bakken, sier Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef hos SkiStar Hemsedal.

Det fine, kalde vinterværet holder seg stabilt, og fra førstkommende helg blir skitilbudet i Hemsedal enda større, med åpning av blant annet fjellheisen og Roni, og flere bakker som Turisten og Holdeløypa.

Også hos SkiStar Trysil planlegges det for ytterligere åpning av heiser og bakker. Det er duket for nok en fin skihelg med variasjonsmuligheter og god kapasitet.

- Til helgen åpner vi forbindelsen over fjellet, og det unike med Trysil, nemlig å stå ski i hele fjellet med ulike baser som utgangspunkt, enten det er Fageråsen, Skihytta eller Turistsenteret, sier Gudrun Sanaker Lohne destinasjonssjef hos SkiStar i Trysil.

Godt forberedt med nye smitteverntiltak

Fra og med den 9. desember trer nye nasjonale tiltak i kraft for å hindre spredning av koronaviruset. SkiStar møter de nye tiltakene godt forberedt.

- Vi er trygge på at vi har håndtert situasjonen som har preget oss de siste sommer- og vintersesongene på en tilfredsstillende måte. All erfaringen tar vi med oss, og som organisasjon er vi rigget for enda en vintersesong der våre gjester skal oppleve at det er trygt og sikker å besøke oss i SkiStar, uansett destinasjon, sier Andreas Smith-Erichsen. Bakkene er åpne, grensene er åpne, og vi ønsker alle velkommen ut på ski!, avslutter han.

Fakta om SkiStars smitteverntiltak

De foregående sesongene har SkiStar vært gjennom en stor prosess for å koronasikre alle destinasjoner. Blant tiltak for å sikre effektivitet og minske store ansamlinger av mennesker, er også digitale tjenester utviklet.

• Kjøp av SkiPass digitalt på skistar.com eller i appen.
  • Inn- og utsjekk foregår digitalt så langt det lar seg gjøre.
  • I tillegg kan gjester forhåndsbestille aktiviteter og ski de vil leie.
  • Den digitale utviklingen har bidratt til mindre køer og ansamlinger av folk
  • Tjenestene er videreutviklet for å tilrettelegge for en enda mer smidig, trygg og sikker gjesteopplevelse.
  • SkiStar oppfordrer gjestene til å forhåndsbestille så mye som mulig gjennom de digitale tjenestene.

Alle SkiStar destinasjoner er åpne

Også på de svenske SkiStar destinasjonene gikk startskuddet for sesongen den 3. desember.

Her ser du siste rapport om alle heiser og bakker i tillegg til info om det som åpner de nærmeste dagene.

SkiTest i Trysil og Åre

10.-12. kommer SkiTesten til Trysil og Åre. Arrangementet tilpasses i henhold til de gjeldende retningslinjene, og gir alle som ønsker mulighet til å teste det siste på utstyrsfronten.

Les mer om SkiStars SkiTest

Smittevern og forsiktighetsregler i forbindelse med covid-19

Med god erfaring fra tidligere sommer- og vintersesonger fortsetter SkiStar og fokusere på trygghet og sikkerhet for alle våre gjester. Vi oppfordrer også våre gjester til å gjøre seg kjent med de gjeldende regler og det som er relevant for sitt eget utgangspunkt.

Bruk skistar.com for booking av aktiviteter og kjøp av SkiPass og forhåndsbestille tjenester. SkiPass kan også kjøpes i appen, og her kommer også de siste oppdateringene på destinasjonen. Inn- og utsjekk i forbindelse med overnatting foregår så langt det lar seg gjøre også digitalt. For øvrig følger vi til enhver tid myndighetenes generelle anbefalinger og retningslinjer.

For mer informasjon og spørsmål fra presse, ta kontakt med

Hege Ousland, PR & Kommunikasjon SkiStar Norge – hege.ousland@skistar.com / 906 76 417

SkiStar AB (publ) er et selskap med virksomhet innen fjellturisme og er notert på Nasdaq Stockholm, Mid Cap -segmentet. Konsernet eier og driver fjellanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Virksomheten er delt inn i tre segmenter; Drift av skianlegg, Eiendomsutvikling- og forvaltning, og Hotelldrift.