Gudrun Sanaker Lohne blir ny destinasjonsleder i SkiStar Trysil

Gudrun Sanaker Lohne tiltrer stillingen som ny destinasjonsleder i Trysil 1. oktober. Gudrun kommer fra Destinasjon Trysil, medlemsorganisasjonen som organiserer næringslivet i Trysil, der hun har vært daglig leder de siste 14 årene. Hun har tidligere hatt ulike stillinger i markedsavdelinger i Metier, KPMG og SAS Institute. Hun har utdanning innen reiselivsledelse, økonomi og markedskommunikasjon.

- Det gleder meg at Gudrun blir en del av vårt team i SkiStar og Trysil. Hun har et sterkt ”know how” om bransjen, og er rett kvinne til å ta SkiStar videre fremover, sier Niclas Sjögren Berg, Operasjonell Direktør hos SkiStar.

Gjennom sine år som daglig leder i Destinasjon Trysil har Gudrun hatt ansvaret for å utarbeide to langsiktige reiselivsstrategier for Trysil, igangsatt sommersatsingen ved å etablere Trysil Bike Arena og utviklet samarbeidet i Trysil med over 200 medlemsbedrifter.

- Fra mine år i Destinasjon Trysil har jeg sett betydningen SkiStar har for Trysil og jeg ser også hvor viktig Trysil er for SkiStar. Å få jobbe med å utvikle mulighetene som ligger i dette videre gleder jeg meg veldig til å gå i gang med, sier Gudrun Sanaker Lohne.

- SkiStars overordnede strategier med å utvikle skiopplevelsen for våre gjester, den nylige vedtatte bærekraftstrategien med ambisiøse mål og helårssatsingen har jeg tro på. Det er mye verdifull kompetanse i Skistar Trysil som jeg gleder meg til å jobbe sammen med for å realisere dette, avslutter Lohne.

Vi ønsker Gudrun velkommen til SkiStar og sin nye rolle som destinasjonsleder i SkiStar Trysil.

For mer informasjon og spørsmål fra media, ta kontakt med:

Hege Ousland, PR & Kommunikasjon SkiStar Norge – hege.ousland@skistar.com / 906 76 417

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.