Historiske verdenscup-konkurranser og Åre Ski Opening

Historiske verdenscup-konkurranser og Åre Ski Opening

11.-13. desember er det klart for Åre Ski Opening, en klassisk kick off-helg med skitest, spektakulære verdenscupkonkurranser og sesongpremiere for byens mange restuaranter og nattklubber.

Åre Ski Opening byr også på en stjernespekket parallellslalåm-konkurranse, med blant andre Anja Pärsson, Henrik Windstedt og Niklas Ekstedt på startstreken.

Destinasjonssjef i SkiStar Åre, Niclas Sjögren Berg, lover en premierehelg utover det vanlige. Der gjestene som vanlig kan teste sesongens ski- og brettnyheter, i tillegg til få med seg historiske verdenscup-konkurranser og en underholdende parallellslalåm.

– Det blir en helg i skigledens tegn. Og som vanlig i Åre en helg krydret med partyliv som lokker skienstuasiaster, både lokale og tilreisende fra storbyen, sier Niclas Sjögren Berg.

Åre Ski Opening 11.-13. desember

• Gratis test av sesongens ski- og brettnyheter. Over 40 kjente merkevarer er på plass.
  • Verdenscup for damer i slalåm og storslalåm, den 99. og 100. verdenscupkonkurransen i Åre
  • Både skitesten og verdenscupkonkurransene arrangeres på VM-arenaen og VM8:an
  • Underholdning med blant andre «Så mycket bättre-profilene» Ison & Fille, Patriks Combo
  • Stjernespekket konkurranse i parallellslalåm, «Alpine Knockout Championships», der skilegender utfordrer hverandre
  • Barne- og familieaktiviteter på nasjonalarenaen

All informasjon og program finner du i SkiStar Åres eventkalender

– Åres verdenscup-organisasjon er glade for å være vertskap for sin 99. og 100. konkurranse, og forbereder seg på hektiske uker. Vi jobber for at damene som kommer hit skal få et rettferdig underlag å konkurrere på. Årets program er ekstraordinært og vi håper på et stort publikum, ikke minst fordi konkurransene går samtidig som Åres klassiske kick off-helg, sier Nalle Hansson, Race & Arena Manager, World Cup Åre.

Dette er Åres siste verdenscup-konkurranser før Åres VM-organisasjon begynner å arrangere testkonkurranser før VM i alpin i 2019. I 2017 er Åre verstskap for junior-VM og i 2018 verdenscupfinalen.

Niclas Sjögren Berg, destinasjonssjef i SkiStar Åre

Mobil: (+46) 70 633 90 51

Nalle Hansson, Race & Arena Manager, World Cup Åre
Mobil: (+46) 70 588 16 16

Karin S. Halvarsson, General Manager, World Cup Åre
Mobil: (+46) 76 828 20 07

www.worldcupare.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene SälenÅre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 51 %, i Norge 30 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Vinterhendelser: eventkalender SkiStar

SkiStar AB pressetjenste