​Klare for vinterferien

​Klare for vinterferien

Bra med snø og fine forhold. SkiStars skianlegg i Hemsedal, Trysil og Åre er klare til å ta i mot vinterferiegjestene.

I Hemsedal viser målepinnen 117 centimeter i skianlegget. I Trysil er det 82 centimeter ved tregrensen. I svenske Åre, som også er et populært reisemål for vinterferierende nordmenn, er snødybden 79 centimeter i skrivende stund.

- Nå er det skikkelig vinterstemning på fjellet. Vi venter mange gjester og skal gjøre alt vi kan for at de skal få en flott vinterferie. Ikke minst er det morsomt at både Hemsedal, Trysil og Åre har et internasjonalt preg i vinterferieukene, med gjester fra hele Europa. Etterspørselen er økende, sier Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil.

Værmeldingen for vinterferieukene ser bra ut. Langtidsvarselet fra Meteorologisk institutt viser kjølig klarvær i uke 7, litt mer skyet og mildere i uke 8 og 9. I de to siste ukene vil det også bli en og annen snøbyge.

- Vinterferien domineres av familiegjester og vi har et tettpakket program med daglige aktiviteter i barneområdene. Der er det snømannen Valle som er sjefen, og han er veldig populær blant de yngste skikjørerne, sier Backe-Viken.

Mange har booket vinterferien for lengst, men det er fortsatt ikke for sent. Det finnes ledig overnatting på alle SkiStars destinasjoner; HemsedalTrysilÅreSälen og Vemdalen.

- Nå er restplassene lagt ut på skistar.com og det finnes ett og annet å velge i. Men vi merker bra pågang, derfor lønner det seg ikke å vente for lenge, mener Backe-Viken.

Turid Backe-Viken, salgs- og markedssjef i SkiStar Trysil
Tel: (+47) 992 80 071
Mail: turid.viken@skistar.com

Linda Morell, PR-sjef i SkiStar AB
Tel: (+46) 76-118 60 02
Mail: linda.morell@skistar.com

Vedlagte bilder er til fri bruk

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene SälenÅre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 51 %, i Norge 30 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Vinterhendelser: eventkalender SkiStar