Magiske snøforhold i Hemsedal og Trysil - fortsatt fokus på trygghet for skigjesten

På SkiStars to norske destinasjoner er det vinter på sitt aller beste om dagen. I både Hemsedal og Trysil har snødybden passert meteren og det er fantastiske forhold i bakkene. Sesongåpningen i desember med fokus på koronasikre trygghetstiltak er blitt godt mottatt av SkiStars gjester. Kundeundersøkelsene viser høy score på de tiltakene som er innført for denne koronatilpassede annerledes-sesongen.

Værmessig har det nye året begynt veldig bra i Hemsedal og Trysil. Snøen har lavet ned og snømålet viser i skrivende stund 122 cm i Hemsedal og 103 cm i Trysil. Mer snø er på vei og fram mot helga kan begge destinasjonen få opp mot 30-40 centimeter om værprognosen slår til. Vi sier ofte at januar er en magisk måned på fjellet, med snøtunge trær og vakre soloppganger, og det har virkelig slått til i år. Fjellene i Hemsedal og Trysil blir knapt vakrere enn de er nå.

- Å være utendørs i frisk luft og vakker fjellnatur er det mange som setter pris på. Alpin skikjøring er en kontaktfri utendørsaktivitet, som folkehelsemyndighetene har uttalt gir liten smitterisiko for covid-19 når du holder avstand i bakken, heiskøen og heisen. Med de fantastiske forholdene vi nå kan tilby er det mange som vil få minnerike og koronasikre skiopplevelser hos oss de nærmeste ukene, sier Stefan Sjöstrand, konsernsjef i SkiStar AB.

Før vintersesongen åpnet i desember jobbet SkiStar intensivt hele høsten sammen med de lokale destinasjonsselskapene, helsemyndighetene og bransjeorganisasjonen ALF for å koronasikre alle destinasjonene. Resultatet ble en rekke retningslinjer og trygghetstiltak for å gjøre det trygt og sikkert for gjester, ansatte og lokalbefolkningen. Utfra tilbakemeldingene etter jul og nyttår kan det konstateres at arbeidet har vært vellykket.

- Med fasit i hånd kan vi si at arbeidet med å koronasikre våre destinasjoner har gitt veldig gode resultater så langt denne vintersesongen. Vår siste gjesteundersøkelse* viser at 90 prosent av gjestene har et positivt helhetsinntrykk etter å ha besøkt oss, og så mange som 85 prosent oppgir at det har føltes trygt og sikkert å kjøre på ski hos oss. Jeg vil derfor passe på å takke alle gjester som har fulgt våre trygghetstiltak, holdt avstand og at vi sammen har tatt et felles ansvar for å minimere spredningen av koronaviruset. Det tar vi med oss i det fortsatt viktige arbeidet, sesongen har bare så vidt begynt, avslutter Sjöstrand.

I gjesteundersøkelsen* oppgir 88 prosent at de i veldig høy eller ganske høy utstrekning har fulgt de lokale anbefalingene på skistedene. I samme undersøkelse svarer 90 prosent at de har unngått køer og trengsel gjennom å lade sitt SkiPass direkte i mobilen via SkiStars app eller på skistar.com. Hele 84 prosent av gjestene forteller at de har sjekket inn og ut av boenheten digitalt gjennom nøkkelbokser som ble installert før sesongen, eller låst opp boenheten med hjelp av mobiltelefonen.

* SkiStars gjesteundersøkelse sendes via e-post til samtlige gjester i forbindelse med hjemreise. Tallene er et sammendrag av totalt over 7.000 svar i perioden uke 52 til og med uke 1.

Alle SkiStars trygghetstiltak finner du på skistar.com/korona

Åpningstider, fakta, heiser, bakker og vær oppdateres fortløpende på skistar.com

For spørsmål fra media, kontakt gjerne:

Petra Hallebrant, pr- og kommunikasjonssjef SkiStar AB
petra.hallebrant@skistar.com, +46 280 841 60

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60