Skihytta Trysil

Mer skikjøring og eventyr for barn og unge blant SkiStars vinternyheter

Smarte kameraer som fanger dine hopp i parkene på film, Valles skiskole for barn samt mer skikjøring. Det er noen av alle nyhetene fra skireiseselskapet SkiStar foran vintersesongen der fokus ligger på de unge, en helt ny topp moderne ekspressheis i Trysil og lengre skisesong i Hemsedal.

– Med våre nyheter i vinter vil vi bidra til at barn og unge får kjenne hvor morsomt det er å røre på seg og være ute i naturen. Det skal være enkelt og morsomt å dra på en aktiv ferie til fjells med hele familien, sier Linda Morell, PR-sjef i SkiStar.

Den nye filmtjenesten MySkiStar Video Feature lanseres nå i SkiStars Snow Parks i Trysil og Hemsedal. Det innebærer at skikjørerens Skipass leses av ved inngangen til parken. Faste smartkameraer filmer turen og innen noen minutter er filmen lastet opp på kjørerens MySkiStar-profil. Der kan man se sin tur, lagre filmene og spre sine triks til kompiser via sosiale medier.

På SkiStars skandinaviske skisteder lanseres også Valles egne skiskole, en morsom måte for barn i alderen 3 til 9 år å lære seg trygg og sikker skikjøring. De barna som vil smugtrene allerede i høst kan teste Valles skiregelspill, et nytt innslag i Valleappen.

I tillegg til satsingen på barn og unge så forsterker Trysil sitt skiprodukt og bygger en helt ny ekspressheis i Skihyttaområdet.

-Vi bygger om løypene og det blir nytt kunstsnøanlegg i hele den nye heisens lengde. Med varme i setene og vindboble blir dette Norges mest moderne skiheis, sier Jan Linstad, driftssjef SkiStar Trysil.

Her er flere vinternyheter på SkiStars steder – klikk på lenkene for mer informasjon:

Trysil: Ny ekspressheis åpner ved ”solsiden” Skihytta. Trysils to alpine resorthotell bygger ut.Ny familierestaurant bygges på Radisson Blu Resort Trysil også overnattingsdelen på hotellet bygges ut. Park Inn Trysil Mountain Resort som ligger ved Trysil Høyfjellssenter bygger ut sin populære afterski-restaurant Stabben. Det som i dag er en utendørsrestaurant skal bygges inn og få 80 nye sitteplasser. Ved fint vær kan den nye deles gjøres om til uterestaurant. Om vinternyheter>>

Hemsedal:Kommende sesong tilbyr Hemsedal en uke ekstra skikjøring og har åpent helt fram til søndag 7. mai.

Skistua Hemsedal utbedrer med glasspaviljong som gir gjestene mulighet til å nyte varmen fra sola, også på kalde dager. Byggingen av Alpin Suites Hemsedal fortsetter. 100 nye, moderne leiligheter med beste beliggenhet ved foten av bakken fins allerede for leie fra starten av sesongen 2017/2018. Om vinternyheter

Åre: Ny kveldsskikjøring for familier. Lyseffekter, musikk og snømannen Valle følger med på en løype ned fra VM-platået. Alpin-VM for juniorer går av stabelen 5-14 mars 2017. Sommeren 2016 starte byggingen av Sadelbyn. Sadelområdet ligger mellom Åre By og Åre Björnen og er et populært område med 18 grønne, blå og røde nedfarter. Om vinternyheter

Sälen: Mer barneskikjøring. Nytt barneområde åpner ved foten av Johanbacken i Lindvallen og Valleberget bygges ut med nytt rullbånd. Om vinternyheter

Vemdalen: Björnrike får belysning i storslalombakken hvilket gir gode muligheter for effektiv kveldstrening i bakken. Sameland åpner midt i barneområdet i Björnrike. Samer forteller om sin kultur og sin rolle i Härjedalens utvikling. Reinkjøtt og fisk, laget på bål, serveres og skigjester får møte reinsdyr på nære hold. Om vinternyheter

St Johann: St Johann in Tirol er Skistars nye destinasjon i østerrikske Tyrol. Beliggenheten på nordsiden av Kitzbüheler Horn gir snøsikker kjøring i 43 kilometer bakker, med høyder opp til 1 700 meter over havet. Om St Johann in Tirol

Jan Linstad, driftssjef SkiStar Trysil: Mob: +47 992 80 080 Mail: jan.linstad@skistar.com

Linda Morell, PR-sjef i SkiStar AB: Mob: +46 76 118 60 02 Mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60