Den nye stolheisen Lodge Express, som også er åpen denne sommeren, har vært en milepæl og hatt stor betydning for gjestenes opplevelse.

Økning i utenlandske gjester og flere elever i skiskolen - SkiStar Hemsedal stenger for vinteren og klargjør for sommeren

1. mai avsluttet Hemsedal en enestående skisesong, en sesong som startet 24. november. Skiskolen har «all time high» med nesten 12 000 elever. Antall utenlandske gjester har økt og er nå på samme nivå som før pandemien. Sesongen har vært minneverdig, spesielt åpningen av den nye stolheisen, Lodge Express, er en milepæl som har hatt stor betydning for gjesteopplevelsen. Økt kjøpekraft blant utenlandske gjester har hatt en positiv effekt på hele lokalsamfunnet i Hemsedal.

Denne vintersesongen har Hemsedal vært en populær skidestinasjon for skientusiaster, barnefamilier, par, vennegjenger og konferansegrupper, og gjestene har kommet fra flere forskjellige land.

Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal, uttaler: Den markante økningen i antall utenlandske besøkende har revitalisert Hemsedal som en topp destinasjon for gjester fra ulike land. Vi ser nye forbruksmønstre, med en økning i besøk midt i uken som bidrar til en mer balansert fordeling av besøkstallene gjennom hele uken. Det er gledelig å høre at flere næringsdrivende i bygda forteller at dette har bidratt til lokal vekst i Hemsedal.

Sommersesongen i Hemsedal byr på et utvalg av aktiviteter der den heisbaserte syklinga er populær sammen med klatreparken med 5 forskjellige baner i varierende vanskelighetsgrad. Den nye stolheisen Lodge Express er åpen denne sommeren, og med heisen opp finnes flere fine flytstier for sykkel og mange fjellturer til fots. Muligheten til å leie sykkel er tilgjengelig på SkiStarshop Concept Store og det er best å være ute i god tid og forhåndsbestille online.

- Vi ser frem til å ønske både nye og gamle gjester velkommen tilbake til Hemsedal for en ny sesong fylt med opplevelser. I sommer tar vi over og utvikler klatreparken og den heisbaserte syklinga her i Hemsedal, noe som skaper flere arbeidsplasser da vi trenger både guider for klatreparken og sykkelstiene. I Hemsedal er sommer- og høstsesongen i gang fra 8. juni til 6. oktober, sier Andreas Smith Erichsen.

For mer informasjon, kontakt:

Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef SkiStar Hemsedal. Dir: +47 91 18 90 53