Økt satsing på aktivitetshoteller: Nå får Trysil sitt første SkiStar Lodge-hotell

Radisson Blu Mountain Resort & Residences har en unik beliggenhet på høyfjellet med direkte adgang til heis og bakker. Til våren blir dette SkiStars første lodgehotell i Trysil og skifter da navn til SkiStar Lodge Trysil.

  SkiStar Lodge er et konsept for gjester som ønsker ekstra god service i kombinasjon med aktive fjellopplevelser. SkiStar har sett en økt interesse for overnatting, med høy standard i kombinasjon med muligheten for trening og aktive temareiser på fjellet. I fjor startet SkiStar en økt satsing på konseptet. Nå finnes totalt syv lodger og hoteller i Trysil, Hemsedal, Sälen og Vemdalen, og det har vært gode tilbakemeldinger fra gjestene hele veien.

– Vi ser en stadig økende interesse for denne type overnatting, med beliggenhet rett ved heissystemet og hvor det er lagt til rette for både aktivitet og hvile. Her kan du ta av deg skiene rett utenfor døren, og nyte roen foran peisen. Du kan dra rett på spa eller sitte i loungen med noe godt i glasset. Det er den ekstra godfølelsen og stemningen vi skal tilby gjestene våre, sier Lina Gabrielson, ny Leder for forretningsområdet SkiStar Lodge & Hotell.

Folkehelse for både kropp og sinn
 Hotellet har en spektakulær og unik beliggenhet på høyfjellet, 802 meter over havet, med fjellkammen bak seg og direkte adgang til heis, bakker, shopping og restauranter. Hotellet tilbyr både leiligheter og hotellrom, begge med adgang til hotellets spa-anlegg, hotellfrokost og gym. Den 1. mai 2023 skifter aktivitetshotellet navn til SkiStar Lodge Trysil.

– Det er en naturlig utvikling at Radisson Blu Mountain Resort & Residences blir et SkiStar Lodge-hotell. Hotellet har alt som vi ønsker å formidle med dette konseptet, sier Lina Gabrielson.

Til sommeren kommer hotellet til å være åpent for gjester fra den 23. juni.

– Vår bærekraftstrategi har fokus på folkehelse, og å få folk i aktivitet. Kombinasjonen av å stå på ski hele dagen, og få muligheten til å bare slappe av med god samvittighet er en vinner. Her er gjestene aktive utendørs store deler av dagen og har tilgang til treningsmuligheter på hotellet. Deretter er det fint å få slappet av, spise god mat, sitte i boblebadet eller ta en deilig massasje eller spabehandling. Helheten er viktig for helsen og noe som vi setter høyt, sier Lina Gabrielson.

Dette er SkiStar Lodge
SkiStar Lodge er et hotellkonsept for deg som ønsker en komfortabel fjellferie med både aktive opplevelser og gode muligheter til å senke skuldrene. Her får du ekstra god service gjennom det gode vertskapet. Våre lodger har alltid god beliggenhet med direkte adgang til fjellet og heissystem. Leilighetene og hotellrommene har et smakfullt interiør i naturmaterialer.

Radisson Blu Resort ved Turistsenteret i Trysil fortsetter som Radisson-hotell i regi av SkiStar.

Allerede nå er det mulig å sikre seg overnatting på SkiStars aktivitetshoteller for vintersesongen 2023/24

Dette er Lina Gabrielson
Navn: Lina Gabrielson
Stilling: Ny leder for forretningsområdet SkiStar Lodge & Hotell.
Bakgrunn: Tidligere daglig leder for Hotel Diplomat og ulike sjefsstillinger i Clarion Hotels i Sverige og Langley Travel.
Oppdrag: En del av SkiStars operative avdeling for utvikling og ledelse av konseptet SkiStar Lodge i tett samarbeid med ledelsen i Sverige og Norge.