​Over 400.000 er med i MySkiStar

​Over 400.000 er med i MySkiStar

SkiStars populære gratistjeneste MySkiStar har i fem sesonger gjort skikjøringen morsommere. Nå har antall registrerte skikjørere passert 400.000.

Da MySkiStar ble lansert var det en morsom tilleggstjeneste for alle som ville kjøre på ski i SälenÅreVemdalenTrysil og Hemsedal. Alle med SkiPass og MySkiStar-profil kunne se hvor mange høydemetere de kjørte, antall heisturer, skidager og få virtuelle pins i belønning. Slik er det fortsatt, men MySkiStar har etter hvert også utviklet seg til å bli et fordelsprogram med en rekke tjenester SkiStars trofaste gjester kan dra nytte av.

– Først lanserte vi MySkiStar-tilbud. Et kupongsystem som belønner aktivitet i skibakken i form av gode tilbud på alt fra gratis kaffe og rimeligere skiskole, til skipleie og rabatter i sportsbutikken skistarshop.com. Vi har laget egne barnesider, og forrige sesong tok vi MySkiStar enda et steg videre og lanserte MySkiStar Points - et poengsystem som gir bonus på all handel i våre online-butikker, forteller Mathias Lindström, salgs- og markedsdirektør i SkiStar AB.

Å passere 400.000 på bare fem sesonger er fine tall. Lindström understreker at tjenesten ikke bare er for dem som kjører ekstremt mye på ski. MySkiStar er like mye for den som er på skiferie en gang i året. Familien er kanskje den som har det aller morsomst med MySkiStar. Jakten på morsomme pins er nevnt. I tillegg kan familien sette opp morsomme konkurranser, som nesten alltid fører til flere turer i bakken.

– Å kjøre på ski er bra for helsa. Du får brukt kroppen i frisk fjelluft og oppleve vakker natur. MySkiStar oppmuntrer til dette. For den som vil er det også bygd inn en kaloriteller. Og om du vil kan skidagen deles i sosiale medier som Facebook og Twitter. MySkiStar gir gratis WIFI på utvalgte plasser på alle SkiStars destinasjoner, og viser om dine venner er i bakken eller ikke. Utviklingen av MySkiStar pågår hele tiden, og det er nye spennende tjenester under planlegging, sier Lindström.

MySkiStar er integrert i SkiStar-appen for smarttelefoner. Men du trenger ikke smarttelefon for å være med. MySkiStar er også en egen nettside.

– At over 400.000 har registrert seg betyr at vi har klart å gjøre skikjøringen enda morsommere. At MySkiStar også kan bidra til å gi entusiastiske skifamilier en helsegevinst er vi veldig fornøyd med, avslutter Lindström.

Fakta om MySkiStar:

• lansert foran vintersesongen 2011/12
  • med en MySkiStar-profil kan du registrere all skikjøring i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil. I tillegg til Hammarbybacken i Stockholm og Oslo Vinterpark
  • gir oversikt over antall skidager, antall heisturer og fallhøydemeter
  • se hvor familie og venner er i bakken
  • få bonus på alt du handler med MySkiStar Points
  • få fordeler og gode tilbud
  • få treningstips og oversikt over kaloriforbrenning
  • egne barne- og familiesider
  • lag morsomme utfordringer og konkurranser med venner og familie
  • gratis WIFI
  • app for smarttelefon med oversikt over åpne heiser og bakker, vær og føre

Vedlagte bilder kan publiseres fritt i omtale av SkiStar.

Linda Morell, PR-sjef i SkiStar AB
Mob: (+46) 76 118 60 02
Mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene SälenÅre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 51 %, i Norge 30 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Vinterhendelser: eventkalender SkiStar