REKORDINTERESSE FOR SKIFERIE I SKANDINAVISKE FJELL

Kommentar om dagens situasjon i SkiStar fra konsernsjef Stefan Sjöstrand:

- Det er utrolig gledelig at vi kan presentere selskapets beste halvårsresultat noensinne. Og det takket være rekord i antall skikjørende gjester og ekstra stor interesse fra utenlandske gjester.

Vesentlige hendelser i og etter perioden

• Stor etterspørsel etter fjellferie foran avslutningen av vintersesongen 2023/24. Antall bookinger, målt i objektsnetter i SkiStars losjiformidling, er opp 13 prosent sammenliknet med samme tidspunkt forrige år.

Halvårsrapport: September 2023 – februar 2024

Andre kvartal

• Nettoomsetning andre kvartal økte med 181 MSEK, til 2 531 MSEK (2 350).
  • Driftsresultatet andre kvartal endte på 1 072 MSEK (932), som er en økning på 140 MSEK, tilsvarende 15 prosent.
  • Kapitalgevinster fra eiendomsutvikling var 0 MSEK (10).
  • Kontantstrømmen fra den løpende virksomheten gikk opp til 1 356 MSEK (988), en økning på 368 MSEK.
  • Resultat per aksje før og etter utvanning gikk opp til 10,43 SEK (9,32).

Første halvår

• Nettoomsetning første halvår økte med 224 MSEK, 9 prosent, til 2 751 MSEK (2 527).
  • Driftsresultatet første halvår endte på 607 MSEK (481), som er en økning på 126 MSEK, tilsvarende 26 prosent.
  • Kapitalgevinster fra eiendomsutviklingsvirksomheten var 0 MSEK (11).
  • Kontantstrømmen fra den løpende virksomheten gikk opp til 1 578 MSEK (1 153), en økning på 425 MSEK.
  • Resultat per aksje før og etter utvanning gikk opp til 5,53 SEK (4,35).

Telefonkonferanse og webpresentasjon m.m.
Onsdag 20. mars 2024 klokken 10.00 CET.
Websending: https://edge.media-server.com/mmc/p/sh636mfv

Websending og deltakelse på telefonkonferanse for å stille spørsmål:

Følg lenken over for registrering og innringningsopplysninger. For å være sikker på at du er oppkoblet til telefonkonferansen, ring inn og registrer deg noen minutter før konferansen begynner.

Presentasjon og en innspilt versjon av websendingen vil være tilgjengelig på samme webadresse etter sendingen.

Denne informasjonen er SkiStar pålagt å offentliggjøre i henhold til EUs direktiv om markedsmisbruk og verdipapirloven. Informasjonen ble gitt gjennom nedenstående kontaktpersoners sekretariat for offentliggjøring 20. mars klokken 07.00 CET.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60