SkiStar Hemsedal: Sesongavslutning med ski og rock’n roll i Hemsedal

SkiStar Hemsedal: Sesongavslutning med ski og rock’n roll i Hemsedal

Hemsedal avslutter skisesongen i sedvanlig fin stil med ski og konserter under 1. Mai Festivalen. Avslutningsfestivalen arranger helgen 27.-29. april og får i år besøk av blant andre Maria Mena, Ralph Myerz & Jack Herrand Band, Plumbo og LidoLido.

1. Mai Festivalen har en lang tradisjon i å samle skientusiaster til en storslagen markering av sesongens siste skihelg. Årets festival er nummer 12 i rekken og presenterer til sammen 10 ulike artister på utescenene ved Skistua og Hemsedal Alpin Lodge, samt Hemsen Nightclub. Konkurransen ”Burn Can Jam” inngår også i årets festivalarrangement.

Festivalen starter med utekonserter i skianlegget fredag 27. april og avrundes på Hemsen Nightclub natt til søndag. Årets festival presentrer artister som Maira Mena, LidoLido, Plumbo, Ralph Myerz & Jack Herrand Band, Den Svenska Björnstammen, Rydell & Quick. Se hele artistlista i programmet lenger ned.

Maria Mena kommer til Hemsedal
Maria Mena regnes som en av Skandinavias mest suksessrike artister. Artisten har spilt for fulle hus på turneer, spilte på flere av Europas største festivaler og har lagt de fleste verdensdeler for sine føtter. Maria Mena er nå ute med sitt sitt femte studioalbum, "Viktoria", og hennes forrige album "Cause and effect" solgte til gull i Tyskland, Holland, Sveits og Norge.

LidoLido – nytt stjerneskudd innen hiphop
LidoLido er et relativt ferskt navn på den norske stjernehimmel, men vil være en artist å regne med fremover. Førstesingel "Different" var den meste spilte norske låt på P3 i 2011, og debutalbumet Pretty Girls & Grey Sweaters (2012) har høstet gode kritikker i norske aviser. LidoLido har samarbeidet med blant andre Yosef fra Madcon, Timbuktu, Ole Edvard Antonsen og Little Steven.

Rydell & Quick – svenske rockere med trøkk
Rydell & Quick er nok ikke så kjent for nordmenn flest, men som Sveriges største turnerende rockeshow har de flest av våre naboer i øst et forhold til bandet. Rydell & Quick´s spesialitet er å levere energiske konsertert med trøkk hvor show og musikk flettes sammen med lyd og lys i toppklasse. Mange husker sikkert fjorårets forrykende show med høy allsangfaktor under 1. Mai Festivalen 2011.

Burn Can Jam
Konkurransen ”Burn Can Jam” inngår også i årets festivalarrangement og er åpen for alle som vil delta. Burn Can Jam er en 2 timers jam hvor deltakerne kjører så mange ganger de vil i løpet av perioden. Konkurransen går på Burn-boksen, som for anledningen flyttes ned til festivalområdet. I Burn Can Jam konkurreres det om en premiepott på til sammen 24 000,- i klassene ski og snowboard for damer og herrer.

PROGRAM 1. MAI FESTIVALEN

Fredag 27. april
15.00: Konsert på utescenen ved Skistua - Björn Rosentröm og Peter Simson
18.00: Konsert på utescenen ved Alpin Lodge - Rydell & Quick
22.00: Hemsen Nightclub - The Voice@Hemsen med Ralph Myerz & Jack Herrand Band

Lørdag 28. april
11.45: Burn Can Jam - åpen konkurranse for ski og snowboard
14.00: Konserter på utescenen ved Skistua - Plumbo, Duo Jag, LidoLido og Maria Mena
18.00: Konsert på utescenen ved Alpin Lodge - Rydell & Quick
18.00: Konsert på innescenen på Skistua - Peter Simson
22.00: Hemsen Nightclub - The Voice@Hemsen med Den Svenska Björnstammen

Aller siste mulighet for skikjøring i Hemsedal Skisenter er tirsdag 1. mai.

Skistar Norge avd. Hemsedal eier og driver skianlegget Hemsedal Skisenter. Selskapet driver også salg-, marked- og bookingaktiviteter, skiskole, skiutleie og overnattingsvirksomhet. Skistar Hemsedal AS inngår i SkiStar AB som eier og driver skianlegg i Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, i tillegg til Hemsedal og Trysil i Norge. SkiStar AB er børsnotert i Stockholm.