Skisesongen har åpnet hos SkiStar: Den nye SummerSki innviet i Stockholm Hammarbybacken

I dag var det verdenspremiere for sommerski i nye Stockholm Hammarbybacken, Sveriges første, moderne alpinarena på kunstgress. Satsingen på SummerSki er en viktig milepæl i SkiStars overgang til å investere i- og tilrettelegge for aktiviteter hele året, nå også midt i den svenske hovedstaden. Til stede på premieren for å ta de første offisielle svingene var ingen ringere enn den svenske verdenscupkjøreren Kristoffer Jakobsen.

Klokken 14 den 7. september ble arenaen åpnet og alle nysgjerrige skientusiaster kunne ta heisen opp på fjellet for å ta turen ned bakken; en arena på nesten 9000 kvadratmeter med kunstgress spesielt utviklet for å etterligne følelsen av å kjøre i en nypreparert bakke. Det finnes også en sommerutgave av SkiStar Snow Park, med en rekke funksjoner som rails og bokser designet av SkiStars nye ambassadør, Freeskier og OL-medaljevinner Jesper Tjäder. I tillegg er et nybegynnerområde lett tilgjengelig med et transportbånd.

– Endelig er vi i gang med vår unike satsing på SummerSki i Sverige. Det føles så fantastisk gøy å kunne tilby alle stockholmere og besøkende til byen en mulighet til å stå ski selv når det ikke er vinter, og oppdage gleden ved å stå på ski hele året. Med investeringen er vi nærmere vårt bærekraftsmål om å bidra til å få enda flere mennesker i bevegelse og aktivitet for bedre helse, der nye Stockholm Hammarbybacken spiller en viktig rolle, sier Stefan Sjöstrand, konsernsjef i SkiStar. AB.

Den svenske verdenscupkjøreren Kristoffer Jakobsen, som er midt i sesongforberedelsene, var også til stede under innvielsen i dag og kjørte de første offisielle svingene i bakken rett før åpningen for publikum.

– Dette er et bra konsept og noe som kan bidra til at skisporten fortsetter å vokse. Å kunne tilrettelegge for det i hovedstaden føles også veldig viktig. Det var spennende og gøy at jeg fikk være den første i bakken på en dag som denne, sier Kristoffer Jakobsen.

I tillegg til SummerSki er det i sommer også de nye aktivitetene SkiStar Klatrepark, Mountain Coaster og Mountain Tube, som har hatt mange besøkende så langt.

Åpningstider:

SummerSki hos SkiStar i Stockholm Hammarbybacken holder åpent følgende dager i høst:

Onsdag-torsdag 14-20, fredag 14-18 og lørdag-søndag 10-18. For å stå ski, trenger du et SkiPass som du kjøper på skistar.com eller i SkiStar-appen. Andre aktiviteter holder også åpent torsdager til søndager utover høsten samt i høstferien.

Mer informasjon og detaljerte åpningstider for Stockholm Hammarbybacken og billettkjøp.

SkiStar AB (publ) er et selskap med virksomhet innen fjellturisme og er notert på Nasdaq Stockholm, Mid Cap -segmentet. Konsernet eier og driver fjellanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Virksomheten er delt inn i tre segmenter; Drift av skianlegg, Eiendomsutvikling- og forvaltning, og Hotelldrift.

Som den ledende feriearrangøren for Skandinavia er SkiStars forretningskonsept å skape minneverdige fjellopplevelser, utvikle bærekraftige reisemål, tilby overnatting, aktiviteter, produkter og tjenester av høyeste kvalitet med våre gjester i fokus. For mer informasjon, besøk www.skistar.com/en/corporate