SkiStar AB: SkiStar følger opp en aktiv vinter med en like aktiv sommer

SkiStar AB: SkiStar følger opp en aktiv vinter med en like aktiv sommer

Fuglene kvitrer og det er grønt og barmark på SkiStars destinasjoner. Det går mot sommer i fjellet og en helt ny sesong fullspekket med opplevelser og event i Trysil, Hemsedal, Sälen, Åre og Vemdalen. I tillegg til vandring og sykling blir det konkurranser, festivaler og markeder. SkiStar byr på en aktiv sommerferie for både korte og lange besøk.

- Flere og flere velger å satse på en aktiv ferie så vel vinterstid som sommerstid. I svenske og norske fjell fins den perfekte kombinasjonen av naturopplevelser, action og avkobling. Få med deg et av alle de morsomme arrangementene så får ferien ekstra fart og fest, sier Linda Wasell, PR-ansvarlig SkiStar AB.

Trysil
Trysil tilbyr herlig fjellferie også på sommeren med vandring, sykling, golf og fiske i naturskjønne omgivelser.

Her finner man en av Norges beste fjellgolfbaner. Kombinert med overnatting på Radisson Blu Resort Trysil er den perfekte golf-ferien ett faktum. 20-23 juni byr Trysil Utflukt på terrengsykkeleventyr for alle sykkelfantaster. I tillegg til Trysil Utflukt er sykkelkonkurransen Trysilrittet 5-6 juli og løpsfesten Trysilrypa de største arrangementene i løpet av sommeren. På Trysilrypa deltar rundt 4000 damer på løp og marsj.

Hele sommerens program i Trysil fins her:

Hemsedal
Hemsedal om sommeren er perfekt for en aktiv ferie i unik og slående vakker natur.

Adrenalinpumpende aktiviteter som downhillsykling, klatring og rafting kombineres med roligere aktiviteter som vandring, fiske og golf. Det blir dessuten mange event i løpet av sommeren. Ole Johans Minneturnering på Hemsedals Golfklubb 22 juni. 29 juni arrangeres Stølrock med Reidar Larsen, Humming People og Audun Haugeplass live på scenen. For de som liker tøffe utfordringer på sykkel blir det downhill-camp med landslagsttränaren Bjørn Ballangrud 24-25 august. Den populære multisportkonkurransen Aim Challenge arrangeres i år lørdag 7 september. Norges Cup i downhillsykling arrangeres søndag 8 september.

Full kontroll på det som skjer i sommer i Hemsedal får man på:

Åre
I Åre har sommersesongen allerede tjuvstartet på Kristi Himmelfartsdag men da med skikjøring. Drøyt 400 personer passet på å prøve sommerskikjøring på Åreskutan.

Sommeren drar for alvor i gang med Locals Bike Day 6 juni og Sommar, Test & Fest 7-9 juni der det blir spesialpriser på både sykkelleie og heiskort. Heisene i Åre Bike Park åpner for fullt 21 juni. Neste store arrangement er Åre Extreme Challenge 29 juni, en ordentlig utfordring for multiutøvere både på mosjons- og elitenivå. 2-6 juli kommer Åre Bike Festival tilbake for fjerde gang med mye aktiviteter for alle sykkelfrelste. Det blir downhillcamps, guidede turer, after bike og mye mekking sammen. Sommeren fortsetter med Åre Golfvecka 22-27 juli, Fäviken Game Fair 26-28 juli, Skutan Runt 17 august og til slutt Åre Höstmarknad 27-29 september.

Se hele sommerens eventkalender i Åre her:

Sälen
Sommeren i Sälen kjennetegnes av morsomme event for hele familien. Både voksne og barn kan delta i utfordringer og aktiviteter og oppleve Sälenfjellene uten snø.

1 juni går Långloppsutmaningen av stabelen som innebærer at man sykler sammen fra Sälen til Mora og gir 1 krone/minutt til Kreftfondet. Løpet jobber for et aktivt liv mot kreft. 2-6 august blir det multisportkonkurranse for alle med Discovery AIM Challenge Lindvallen. I løpet av seks timer skal man, som tomannslag, forsøke å samle så mange som mulig av de 60 utplasserte kontrollene gjennom å sykle, padle, klatre, svømme og løpe. For alle barn fins Mini AIM Challenge. CykelVasan 15-18 august har allerede blitt en svensk klassiker og er en ordentlig utfordring for sykkelentusiaster og mosjonister så vel som elitesyklister. Sälens Bike Park får en ny rød downhill-sti. På Snötorget bygges det en ny Crosscountrybane for alle fra nybegynnere til avanserte syklister. SkiStar presenterer også nye badepass på Experium, fire- eller åttedagers pass der man får åtte dager til prisen av fire og fire dager til prisen av to.

Les mer om sommeren i Sälen på: http://www.skistar.com/sv/Salen/Sommar/Eventkalender/com/salen

Vemdalen
Her kan gjestene oppleve et av Skandinavias mest snøsikre skisteder helt snøfritt.

Vandring i vakker natur kan med fordel kombineres med golf på Klövsjö/Vemdalens golfklubb, fiske i de mange vassdragene eller sykling på stier og landsveier. Nyåpnede Hovde Hotell har gode sommertilbud med frokost og greenfee-pakke. Opplev genuine fjellsmaker, håndtverk og natur i løpet av Klövsjöveckan 12-21 juli og delta i morsomme SkiStar Klövsjö Open på golfbanen.

Mer informasjon om sommeren i Vemdalen fins her:

For mer information om SkiStar AB, kontakta gärna:

Linda Morell, nordisk reklam & PR sjef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR-ansvarlig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i
Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.