SkiStar Hemsedal: Drømmestart på det nye året

SkiStar Hemsedal: Drømmestart på det nye året

Hemsedal har hatt flotte forhold gjennom hele julen. Et stort snøfall rett over nyttår toppet forholdene og gav Hemsedal en fantastisk start på det nye året. Hemsedal har nå alle heiser i drift.

Hemsedal kan vise til rekordbesøk over jul- og nyttårsperioden, mye takket være gode snøforhold og mange åpne heiser. Etter nyttår kom det ekstra påfyllet som trengtes for at ivrige off piste kjørere kunne forlate løypene til fordel for løssnøen i skog- og fjellområdene rundt Hemsedal Skisenter.

Kaj Zackrisson er profesjonell frikjører og tilbragte jul og nyttår i Hemsedal. - Grym vinter så langt, sier Zackrisson som roser de flotte forholdene opp i skyene. Kaj Zackrisson har alt rukket flere fotoshoot i Hemsedal i år, og resultatet kan blant annet ses på www.flickr.com/photos/skistar/

Hemsedal har nå mellom 95 og 100 cm snø i terrenget, og fra lørdag vil alle heiser være åpnet for sesongen. Totten 2 på 1450 meter over havet er siste heis ut, og Hemsedal har dermed skikjøring fra alle de 3 fjelltoppene som omkranser skianlegget. Gjenstående løyper åpner nå i rask rekkefølge etter hvert som de ferdigstilles og sikres.

Storsatsning på parkevents for barn
Hemsedal satser sterk på de unge i år med flere spennende konkurranser og eventer gjennom sesongen. Først ute på nyåret er Bergans Jib Academy den 18. januar og FreeX Junior Style Session for ski og snowboard den 25. januar.

TAC junior arrangeres 1. og 15. februar og er en del av en turné med totalt 6 stopp. Terje Håkonsen er et av navnene bak arrangementet, som ble gjennomført for første gang under The Arctic Challenge i fjor. Arrangør lover mye moro og lek i snøen, musikk, underholdning og deilig økologisk mat. Gratis, alt sammen. TAC junior er åpent for ski- og brettkjørere mellom 8 og 12 år.

For mer informasjon om event:
Nicke Genlid, Event og Partneransvarig SkiStar Hemsedal
Mail: nicke.genlid@skistar.com
Mobil: +47 951 230 74

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 5 terrengparker og Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.