SkiStar Hemsedal: Hemsedal åpner fredag 28. november

SkiStar Hemsedal: Hemsedal åpner fredag 28. november

Hemsedal Skisenter ønsker velkommen til sesongåpning med rekordlang åpningstid og hele 625 høydemeter med skikjøring.

Mildværet måtte endelig vike for vinteren og Hemsedal har nå jobbet døgnet rundt for å tilrettelegge for en kick start på skisesongen fredag 28. november. Sesongen åpner med 4 heiser, 3 løyper, 625 høydemeter med skikjøring og kveldskjøring til 22.00 allerede på første skidag.

Ordinær åpningstid i Hemsedal Skisenter er klokken 09.00 til 16.30. I tillegg drar Hemsedal i gang nyheten Senkveld på fredag med skikjøring fra 18.00 til 22.00. Det betyr at de virkelig ski-sugne kan maksimere selveste sesongåpningen med over 10 timer i skibakken. Det blir også gode muligheter for alle som ønsker å få med seg sesongens aller første afterski med åpne restauranter og barer både i skianlegget og i Hemsedal sentrum.

-  Hemsedal åpner skisesongen som seg hør og bør med god vinterstemning, et flott skiprodukt og skikkelig afterski, melder en entusiastisk Andreas Smith-Erichsen fra Hemsedal Skisenter. Vi gleder oss enormt og har store forventninger til sesongen. Sesongen byr på flere gode nyheter, og den første kjører vi premieren på allerede på åpningsdagen med Senkveld og skikjøring til 22.00 på fredager.

Åpne heiser åpningshelgen:
Hollvin Express
Fjellheisen 1
Ulven
Olaheisen

Åpne bakker åpningshelgen:
Hemsedalløypa
Hallinghovdløypa
Trolløypa

Hemsedal ønsker velkommen til en ny flott skisesong!

Andreas Smith-Erichsen
Daglig leder Skistar Hemsedal
E-post: andreas.smitherichsen@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 4 terrengparker, 2 skicrossløyperog Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.