SkiStar Hemsedal: SkiStar AB investerer i ny alpin lodge i Hemsedal

SkiStar Hemsedal: SkiStar AB investerer i ny alpin lodge i Hemsedal

SkiStar AB bygger 600 nye senger på alpin-Norges beste tomt i Hemsedal.

Hemsedal kan forvente seg et stort løft når et av SkiStars største byggeprosjekter står klart for skigjestene om 22 måneder. Byggeprosjektet vil beløpe seg til rund 300 millioner norske kroner.

Den nye alpin lodgen blir beliggende ca. 50 meter fra nærmeste heis med fullverdig ski in/ski out med preparert bakke frem til 100 nye utleieenheter. Lodgen får til sammen rund 600 senger og arealet blir på ca. 14 000 kvadratmeter inkludert garasje, skistaller, arealer for restaurant, butikk, barnepass og aktiviteter.

- Vi har en god vinter bak oss, men trenger flere attraktive sengeplasser for å tiltrekke oss skigjester fra nye markeder. Dette prosjektet er viktig for videre vekst i Hemsedal. Enhetene er noe mindre enn i den eksisterende alpin lodgen, dette for å tiltrekke oss blant annet chartergjester som flyr inn via Fagernes Lufthavn, Leirin. Dette vil skape positive ringvirkninger for hele Hemsedal og er viktig for videre vekst i destinasjonen. Den nye alpin lodgen skal komme i tillegg til de drøyt 6000 sengene vi allerede har i SkiStar Booking i Hemsedal. Dette sier Andreas Smith-Erichsen, daglig leder i SkiStar Hemsedal.

Andreas Smith-Erichsen
Daglig leder SkiStar Hemsedal
E-post: andreas.smitherichsen@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.