SkiStar kjøper Sport Lodgens butikker i Trysil.

SkiStar kjøper Sport Lodgens butikker i Trysil: -Forsterker posisjonen som den ledende feriearrangøren for Skandinavia

Fra og med 1. desember overtar SkiStar driften av Sport Lodgens butikker på Turistsenteret, Radisson Blu Mountain Resort, Høyfjellssenteret i Fageråsen, og Trysil Outlet i sentrum. Med det samles kompetanse og konsepter for å gi en enda bedre opplevelse for Trysils gjester året rundt.

Sommeren 2021 lanserte SkiStar sin nye sommersatsning, og selskapet utvikles fra å drifte skianlegg vintertid til å bli arrangør av aktive ferier for alle året rundt. SkiStar tilbyr et helhetlig tilbud i alt fra aktiviteter til overnatting og mat. Alt for å gi minnerike fjellopplevelser.

- Dette er en mulighet som vi er veldig glade for å få. Sport Lodgen har en unik kompetanse og posisjon. I kombinasjon med våre salgskanaler og muligheter til å pakketere både overnatting, utleie og aktivitet vil vi styrke hverandre og gjøre opplevelsen bedre og smidigere for våre gjester, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonsleder i SkiStar Trysil.

Øyvind Mellum og Tomas Myrvold, som har eid og drevet butikkene siden 2002, er glade for at avtalen med SkiStar er på plass. I snart 20 år har de vært en del av utviklingen i Trysil.

- At SkiStar satser på aktive ferier hele året er spennende og positivt for den videre utviklingen i Trysil. Vi ser store muligheter med å slå oss sammen. Det vil være et riktig og viktig steg for å videreutvikle butikkene, inkludert de digitale tjenestene med forhåndsleie og salg av utstyr. Vi har tro på at dette kommer våre eksisterende og nye kunder til gode, og ikke minst til det beste for våre ansatte, sier Tomas Myrvold, daglig leder i Sport Lodgen.

Sport Lodgens butikker har nærhet til aktivitetene i Trysil hele året. Her er bakker, heiser og sykkelstier, overnatting, parkering og det pulserende livet i Trysilfjellet, like utenfor døren. Spisskompetanse, et godt og bredt utvalg samt god service er stikkord som beskriver butikkene godt, og som også sammenfaller med SkiStars mål om å skape minnerike fjellopplevelser.

- Vi ser frem til å jobbe sammen med Tomas og Øyvind og de dyktige medarbeiderne i Sport Lodgen, og få glede av den rike kompetansen de sitter på. Nå gleder vi oss stort til å ønske de velkommen som våre nye kolleger i SkiStar, sier Gudrun Sanaker Lohne.

• 1.desember overtar SkiStar butikkene til Sport Lodgen i Trysil.
      • Ansatte og nåværende eiere blir del av teamet til SkiStar.
      • Butikkene blir fortsatt drevet i navnet og konseptet som Sport Lodgen.
      • Butikkene vil fortsatt ha den samme gode utvalget, servicen og kompetansen som de er kjent for.
      • Digitale tjenester og videreutvikling av godt etablerte butikker og konsepter til glede for alle Trysils gjester blir i fokus fremover.

For mer informasjon og spørsmål fra presse, ta kontakt med:

Hege Ousland, PR & Kommunikasjon SkiStar Norge; hege.ousland@skistar.com / 906 76 417

SkiStar AB (publ) er et selskap med virksomhet innen fjellturisme og er notert på Nasdaq Stockholm, Mid Cap -segmentet. Konsernet eier og driver fjellanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Virksomheten er delt inn i tre segmenter; Drift av skianlegg, Eiendomsutvikling- og forvaltning, og Hotelldrift.

Som den ledende feriearrangøren for Skandinavia er SkiStars forretningskonsept å skape minneverdige fjellopplevelser, utvikle bærekraftige reisemål, tilby overnatting, aktiviteter, produkter og tjenester av høyeste kvalitet med våre gjester i fokus. For mer informasjon, besøk www.skistar.com/en/corporate