SkiStar og Hemsedal er rigget for sommersesongen: Her er en komplett oversikt over alle sommerens aktiviteter

Sommeren står rett rundt hjørnet og i Hemsedal gjør SkiStar og hele destinasjonen seg klare for enda en sommer med mange besøkende, et bredt aktivitetstilbud og event. Her er en komplett oversikt over alt du kan gjøre og tips til hvordan du får en minnerik fjellopplevelse denne sommeren.

Åpning 1 juli

Heisbasert sykling og aktiviteter i fjellet

1. juli åpner den sommeråpne sykkelheisen Hollvin Express. Fra toppen av heisen kan du nå sykle sammenhengende i det som er blant Skandinavias lengste og mest varierte flytstier på 8 kilometer. Flytstien har fått navnet Silverstone.

Populære flytstier finnes også oppe på fjellet, og her er en runde på 2,5 kilometer med utgangspunkt i Fjellcaféen.

Mountain Cart fra toppen av Hollvin Express er også en populær aktivitet for store og små. Åpent alle dager når heisen kjøres.

Prøv klatring og rappellering. De voksne kan også være med å sikre. Klatrerutene har varierende vanskelighetsgrad, og en rappell ned en 25 meter lang fjellvegg. Klatrefeltet ligger midt i Hemsedal skisenter med Fjellcafeen som nabo.*

Klatring i Hemsedal

Fleksibel og tilgjengelig sykkelutleie

Sykkelutleie er tilgjengelig på skistar.com og kan forhåndsbookes på lik linje med overnatting og andre aktiviteter. Trenger du å komplettere sykkelutstyret eller fjellbekledningen, er

SkiStarshop Concept Store åpent mandag - fredag frem til 30. mai, og holder åpent hver dag fra 30. mai til 9. oktober. SkiStar Shop sykkelutleie åpner 1. juli og holder åpent hver dag til 14. august. Deretter fredag-søndag frem til 25. sept. og hver dag i uke 39 og 40.

Sykkelutleie

SkiStarshop

Hjemme bra, borte best – Bo godt med et bredt overnattingstilbud

SkiStar Hemsedal byr på en bredde av overnattingsalternativ. Alt fra hytter og leiligheter til SkiStars populære Lodge. Oversikt over all tilgjengelig overnatting hos SkiStar – skistar.com.

SkiStar Lodge Hemsedal

Klatreparken Høyt & Lavt

Åpner 4. Juni og har åpent alle helger frem til 19. juni 10-16.15, og deretter hver dag fra 20. juni til 7. juli 10-16.15. Mellom 8.-31. juli åpent alle dager 10-18. Utover sensommer og høst åpent hver helg og i høstferieuken hver dag, før klatreparken stenger for sesongen 16. oktober. helg frem til 20. Juni, med unntak av søndag 12. Juni. Fra og med 20. Juni til 7. juli kan alle gjester klatre daglig mellom 10-16.15. Fra 8.-31. Juli er klatreparken åpen 10-20.

Se mer info

Samlet oversikt over sommer- og høstsesongens event:

Sommeraktiviteter i Hemsedal:

For mer informasjon eller spørsmål fra presse, ta kontakt:

Hege Ousland, PR & Kommunikasjon SkiStar Norge – hege.ousland@skistar.com / 906 76 417.

* Rappell er å fire seg ned med en kombinasjon av tau og egnet taubrems fra et fast punkt i et terreng der det er for løst eller bratt til å komme ned trygt på en annen måte. Rappell brukes i klatring, grotting, juving og i tilkomstteknikk.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60