SkiStar tar historisk grep: Lanserer sommerkonseptet SkiStar Sport & Adventures

SkiStar tar historisk grep: Lanserer sommerkonseptet SkiStar Sport & Adventures

SkiStar gjør nå den største sommersatsingen noensinne i selskapets 45 år lange historie. En økende interesse de siste årene for å besøke fjellene året rundt viser at trenden med å feriere i hjemlandet er her for å bli. At mange vil ha en aktiv ferie sammen med familie og venner gjør at SkiStar nå satser på et alternativ til skiproduktet og lanserer SkiStar Sports & Adventures. Som ambassadører for det nye feriekonseptet har selskapet sikret seg to folkekjære og sporty stjernepar, svenske Maria Pietilä Holmner og Hans Olsson, samt Emil og Anna Jönsson Haag.

- I SkiStar vil vi fremme en aktiv livsstil og naturopplevelser for alle, og legge til rette for at familie og venner omgås og er fysisk aktive i ferien. Med SkiStar Sports & Adventures vil vi ikke bare fokusere på velvære og folkehelse gjennom alpin skikjøring om vinteren, men også tilby komplette fjellopplevelser med naturen i fokus om sommeren, sier Stefan Sjöstrand, konsernsjef i SkiStar AB.

SkiStar Sports & Adventures tilbyr et basistilbud av aktiviteter. Som for eksempel et padellkurs eller en løpetur på fjellet, der gjesten senere kan fortsette i klatreparken, ha det gøy i pumptrack-banen og avslutte med en sykkeltur. Etter aktivitetene kan den som vil roe ned med litt massasje eller duppe seg i bassenget, og runde av dagen med å sove godt i fantastiske SkiStar Lodge, Radisson Blu Resort-hotellene i Trysil eller egen hytte.

Valle Kids Club - satser også på ungdom

For barn i alderen 4-7 år introduseres Valle Kids Club, der fokus er bevegelsesglede og opplevelsesrike aktiviteter med Valle i nye sportsklær. Det skjer selvfølgelig i samspill med naturen, der helse, miljø og sosialt ansvar er viktig innhold. For ungdom i alderen 8 til 15 år tilbys for eksempel Teen Bike Camp, med fartsfylt sykling i forskjellige former.

- SkiStar Sports & Adventures retter seg mot en bred målgruppe, som kanskje aldri tidligere har feriert i fjellverdenen om sommeren eller høsten. Det er for familien og vennegjenger som vil ha en aktiv ferie med høy komfort og trivsel. Som et eksempel kan vi ta fram Trysil, som siden 2014 har utviklet et veldig bra produkt for familievennlig stisykling. I sommer var veksten i antall sykkeldager på 20 prosent* sammenliknet med året før. Tar vi de tre siste årene er økningen hele 51 prosent. Å bo bra, spise godt og samtidig røre på seg, også i sommerferien på fjellet, er en trend som er her for å bli, fortsetter Stefan Sjöstrand.

SkiStar Sports & Adventures lanseres til sommersesongen 2021 på SkiStars destinasjoner i Trysil, Åre og Sälen. Konseptet består av en rekke basisprodukter med aktiviteter som sykling, vandring, løping, klatreparker, zipline, padel, fiske og bading. Aktivitetene Valles Kids Club og Teen Camp er også en del av de ukentlige basisproduktene. Campproduktene er utviklet spesielt for destinasjonene. Eksempler på dette kan være Multi Weekend i Trysil med terrengsykkel, rafting, klatring og vandring, Trail Running Camp i Sälen med instruktør og coaching, eller Women´s Yoga Weekend i Åre.

Folkekjære skistjerner som ambassadører

For å utvikle campproduktene ytterligere har SkiStar innledet et ambassadør-samarbeid med noen av Sveriges mest folkekjære skiprofiler. Profilene som deltar i satsingen er parene Maria Pietilä Holmner, medaljevinner i VM og verdenscupseiere i slalåm, og Hans Olsson, juniorverdensmester i super-G og eneste mannlige svenske som har stått på pallen i verdenscupen i utfor, samt langrennsparet Emil og Anna Jönsson Haag, begge med OL- og VM-medaljer i bagasjen.

- For oss er det en selvfølge å kunne bidra til en aktiv livsstil og bedre folkehelse. Derfor føles det godt å få være en del av SkiStars satsing på sommersesongen, få flere til å nyte og oppleve våre fantastiske fjellmiljøer i Norge og Sverige – også om sommeren, sier Maria Pietilä Holmner.

Booking av losji for SkiStar Sports & Adventures åpner 24. september på skistar.com. Komplette pakker kan bestilles fra og med årsskiftet 2020/21.

*Tall fra Destinasjon Trysil, som driver sykkelsatsingen i Trysil.

For mer informasjon, besøk gjerne www.skistar.com/sportsandadventures

For spørsmål fra media, kontakt gjerne:

Petra Hallebrant, pr- og kommunikasjonssjef, SkiStar AB
petra.hallebrant@skistar.com
(+46) (0) 729-637 332

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.