​SkiStar utnevner Stefan Sjöstrand til administrerende direktør

Styret i SkiStar har vedtatt å utnevne Stefan Sjöstrand til administrerende direktør og konsernsjef. Sjöstrand begynner i stillingen senest 11. juni 2020.

Stefan arbeider i dag på Ingka Centres (IKEA) som Commercial & Digital Manager. Han har jobbet for IKEA de siste 13 årene i ulike stillinger, blant annet som Commercial Manager for IKEA Group og har vært medlem av konsernledelsen og management board, administrerende direktør for IKEA Canada med om lag 7.000 medarbeidere, viseadministrerende direktør for IKEA Frankrike med om lag 12.000 medarbeidere og forretningssjef i IKEA of Sweden, IKEAs sortimentsutviklingsselskap i Älmhult. Stefan har også erfaring fra ulike roller som leder og administrerende direktør hos blant andre Weibulls, OLW, Malaco og Marabou. Han er født i 1968 og er utdannet DIHM markedsøkonom.

- Jeg er veldig glad for å ha rekruttert Stefan Sjöstrand til rollen som SkiStars administrerende direktør og konsernsjef. Stefan vil bidra med bred erfaring fra ulike kommersielle roller. Han har stor forbrukerforståelse, stor erfaring i å arbeide med sterke varemerker og har hele tiden levert sterke resultater i tidligere roller. Dessuten er Stefan en godt likt, tydelig og inspirerende leder blant sine medarbeidere, noe vi verdsetter høyt, sier styreleder Eivor Andersson.

- Det føles veldig inspirerende å få tillit til å lede SkiStar, som er et godt drevet selskap med fin historisk utvikling, drevet av sterk entreprenør ånd og med et stort fremtidig potensial. Jeg ser fram til, sammen med SkiStars styre, personale og forretningspartnere, å utvikle selskapet og skape verdier for aksjeeierne, sier Stefan Sjöstrand i en kommentar.

Dette er informasjon som SkiStar AB er pålagt å offentliggjøre i henhold til EUs forskrift om markedsmisbruk. Informasjonen er gitt gjennom nedenstående kontaktpersoners sekretariat for offentliggjøring 12. desember 2019 klokken 8.30 CET.

Mer informasjon gis av:

Eivor Andersson, styreleder, tel +46 (0) 280 880 80
Anders Örnulf, fungerende adm. dir. og konsernsjef, tel +46 (0) 280 880 80

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60