SkiStar utvikler fremtidens fjellanlegg – nå presenteres fremtidens planer og visjoner frem til 2030

I løpet av de siste årene har SkiStar forvandlet seg fra å være et vinterselskap med fokus på heis og løype, til et selskap som skaper minneverdige fjellopplevelser hele året. I dag tas det et viktig skritt i vekstreisen ved at selskapet konkretiserer visjonen sin for fremtiden. SkiStar planlegger å utvikle selskapets fjellanlegg i Sverige og Norge ytterligere, blant annet gjennom helt nye skiområder i Vemdalen og Hemsedal, samt nye heiser i Åre, Sälen og Trysil.

SkiStar har tidligere kommunisert at man satser over en halv milliard i år for å forbedre og utvikle alle selskapets destinasjoner. Ikke minst gjennom mer moderne heissystemer, bedre nedfarter og mer effektiv snøproduksjon. I de kommende årene fortsetter investeringene.

- Hos SkiStar er vi hele tiden i bevegelse. Med gjestene i fokus ønsker vi å utvikle bærekraftige destinasjoner og tilby overnatting, aktiviteter og tjenester av høyeste kvalitet. Derfor satser vi nå på å utvikle fremtidens fjellopplevelser. I dag kan vi stolt presentere fremtidsvisjonene våre for 2030 på alle destinasjoner, sier Stefan Sjöstrand, administrerende direktør og konsernsjef i SkiStar AB.

Visjonene for fremtidens fjelldestinasjoner hos SkiStar

Se filmen om SkiStars fremtidsplaner

En oppsummering:

SkiStar Trysil: I Trysil er det planer om en ny heis fra Eventyr til Hesten, og både ved Radisson Mountain resort-hotellet i Fageråsen og i Vihammerskogen planlegges det en ny heis. Se filmen med Trysils fremtidsplaner

SkiStar Hemsedal: I Hemsedal planlegges en ny sekssetersheis fra SkiStar Lodge og utviklingen av et helt nytt skiområde i Røggelia. Det nye området vil doble destinasjonenskapasitet. I tillegg planlegges det en ny heis ved Sentrumsløypa som skal knytte sammen Hemsedal sentrum med skiområdet. Se filmen med Hemdals fremtidsplaner

SkiStar Sälen: I Lindvallen planlegges det å blant annet utvikle heis- og løypeområdet rundt Söderåsen og ved Experium. Ved Norrbackarna i østre Tandådalen er det planer om et nytt område med heis, nedfarter og overnattingssteder, og ved siden av Trolldalen i Hundfjället er det planer for flere nye heiser og nedfarter. Se filmen med Sälens fremtidsplaner

SkiStar Vemdalen: I Klyftberget foreligger det planer for et helt nytt skiområde i direkte tilknytning til Skalspasset i Vemdalsskalet. I tillegg vil man utvikle enda et nytt område på Vemdalsskalet, Hovde Syd, med nye nedfarter og heiser. Se filmen med Vemdalens fremtidsplaner

SkiStar Åre: I Åre sentrum er det planer om å erstatte taubanen med en Skutgondol, og i høysonen å erstatte 1000-metersheisen med en ny. SkiStar ønsker å utvikle flere heiser i Sadelen for å knytte sammen Åre Björnen med Åre sentrum, og vest for VM8 er planen en ny sekssetersheis og utvikle flere heiser og nedfarter i Rödkullen. Det er også planer for nye bomuligheter, så flere skal få mulighet til å bo i nærheten av heis og bakker, blant annet gjennom en ny lodge ved VM8. Se filmen med Åres fremtidsplaner

- Med disse ambisiøse fremtidsplanene ønsker vi å forsterke SkiStars posisjon som den ledende feriearrangøren for Skandinavia hele året, og å gi gjestene våre endra flere minneverdige fjellopplevelser, avslutter Stefan Sjöstrand.

https://www.skistar.com/sv/corporate/om-skistar/skistar-2030/kan du se alle fremtidsfilmene.