SkiStar AB: Snart 100 000 registrerte på gratistjenesten MySkiStar

Halvveis i skisesongen og med vinterferien innen rekkevidde kan MySkiStar oppsummere med nesten 100 000 registrerte brukere og tjenesten fylles nå med skreddersydde tilbud for kommende periode. En nyhet i den populære gratistjenesten er at den sosiale treningstjenesten FunBeat nå er integrert som ett verktøy for alle som vil forberede seg på best mulig måte før vinterferien.

I vinterferien er det ekstra moro å være med i MySkiStar*. Da kan man nemlig delta i mange artige utfordringer og få tilbud som gir merverdi til ferien og som er skreddersydd for akkurat denne perioden.

En spennende nyhet, som passer perfekt inn i dagens rådende helsetrend, er integrasjonen med treningstjenesten FunBeat*. Samarbeidet innebærer at alle skikjørere på SkiStars destinasjoner i Sälen, Åre, Vemdalen, Trysil, Hemsedal og Hammarbybacken enkelt kan følge treningsprogram, føre treningsdagbok og utfordre andre skikjørere via FunBeat og MySkiStar, og dermed få mye treningsinspirasjon.

En aktiv og sunn livsstil blir stadig viktigere og alpin skikjøring er en perfekt treningsform som forener sunnhet med fornøyelse. Alpin skikjøring gir «allroundtrening» gjennom styrke, smidighet, koordinasjon og utholdenhet uten att man egentlig tenker over at man trener. Siden starten av MySkiStar forrige vintersesong er over 200 millioner kalorier blitt forbrent og over 6 millioner turer kjørt av de registrerte brukerne på destinasjoner i Sverige og Norge.

- Vi merker definitivt helsetrenden blant våre gjester. En skiferie gir deg energi ettersom du beveger deg og puster inn frisk fjelluft. Gjennom måling av kaloriforbruk får man også bevis på at alpint gir effekt – du trener faktisk i vinterferien, sier Linda Wasell, PR ansvarlig SkiStar AB.

*Om MySkiStar:
SkiStars populære gratistjeneste MySkiStar har snart 100 000 registrerte brukere. MySkiStar gjør skikjøringen både artigere og mer sosial. Via tjenesten kan man se sin og andres kjørestatistikk, utfordre venner, dele skidager på Facebook, samle pins og se antall kalorier som forbrennes i skibakken. MySkiStar gir treningstips før skiferien fra kjente trenere. Gjennom MySkiStar får man også gunstige tilbud, samt den siste informasjonen om vær, heiser og skikjøring direkte på mobilen.

*Om FunBeat:
FunBeat er en uavhengig sosial treningsdagbok med over 230 000 registrerte brukere som via nettsiden og mobilappen setter mål for sin trening, logger sine pass, samt deler og kommenterer treningen med venner. I 2012 ble det registrert 8,5 millioner treningspass blant 1 300 treningsformer og varianter som kan registreres. FunBeat ble valgt til Sveriges beste nettside av avisen Internet World innenfor kategorien Trening & Helse i 2012.

För mer information om SkiStar AB, kontakta gärna:
Linda Morell, nordisk reklam & PR sjef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR ansvarlig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomhetsområder er losjiformidling, skiskole og skiutleie.