Sniktitt på sommerens nyheter til fjells: SkiStar bygger ny eventyrpark i Trysil

SkiStar fortsetter satsningen på å skape minnerike fjellopplevelser for hele familien – året rundt. Her får du en sniktitt på noen av sommersesongens nyheter til fjells.

Vintersesongen er i full sving, men allerede nå planlegges en rekke nyheter for vår, sommer og høst. Det er fortsatt stor interesse for å feriere til fjells i andre sesonger enn vinter, ifølge SkiStar sine målinger.

– Trenden med å feriere i Skandinavia fortsetter og vi ser en etterspørsel etter aktiviteter til fjells som du kan oppleve sammen med familien. Dette året satser vi i enda større grad enn i fjor på å utvikle helårstilbudet vårt, i tråd med vår ambisjon om å bidra til en aktiv livsstil og økt folkehelse, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonsleder i SkiStar Trysil.

I Trysil bygges nå en ny eventyrarena rett ved Turistsenteret og sommeråpne Radisson Blu Resort. Arenaen tilbyr en rekke fartsfylte sommeraktiviteter for hele familien, deriblant Mountain Tube hvor du sklir nedover bakken i en gummiring på forskjellige baner, og Mountain Coaster – sommeraking med en toppfart på 40 km/t. Det bygges også en mini-gokartbane med elbiler, og nye løyper for stisykling som passer både store og små. Dessuten kan hele familien glede seg til en ny heisbasert stisyklingsløype ved Fjellekpressen. Løypen har fire tilrettelagte stopp med morsomme aktiviteter. I Fageråsen blir hotellet Radisson Blu Mountain Resort & Residences en del av SkiStars lodge-konsept, og skifter da navn til SkiStar Lodge Trysil. Hotellet gjenåpner 23. juni.

I Hemsedal vil det i sommer være hovedfokus på å bygge den nye heisen Lodge Express, som skal være klar til vintersesongen 2023/2024. Men fra toppen, som nås via Hollvin Express, fins det nå tre nye løyper for stisykling. SkiStar Lodge Hemsedal og SkiStarShop Concept Store, inkludert sykkelutleie, holder også åpent hele sesongen.

På andre siden av grensen finner vi trøndernes svenske fjellfavoritt – Åre. Her bygger SkiStar nye ramper på toppen av Åreskutan, for å gjøre den spektakulære utsikten tilgjengelig for flere. Med nye ramper blir det mulig å ta seg en trilletur på toppen med både barnevogn og rullestol. Det bygges også nye løyper for downhill-sykling i Åre Bike Park DH ved den nye heisen Stjärnliften som er tilpasset for sykkel, og nybegynnerløyper for stisykling i Åre Bike Park Trail Björnen. I tillegg vil klatreglade gjester kunne teste ut nye baner i klatreparken i Åre Björnen.

– Våre gjester ønsker å nyte fjellet. Vi vil oppmuntre til å være utendørs, oppleve naturen og være aktiv hele dagen. Vi tilbyr dette i kombinasjon med å bo komfortabelt på hotell og i fine hytter med gode matopplevelser rett utenfor døra. Denne sommeren tilbyr vi flere nye adrenalinfylte opplevelser for alle aldre, og håper at enda flere oppdager fjellet også sommerstid, sier Gudrun Sanaker Lohne.

Planen er at flere av nyhetene i Trysil åpner rundt 23. juni. Muligheten for å booke disse åpner snart, men allerede nå kan du booke fjorårets nyheter og overnatting på skistar.com

SkiStar planlegger også en rekke nye sommeraktiviteter i Sälen, Vemdalen og Stockholm Hammarbybacken. Les mer her