Sommernyheter fra SkiStar: Sykling og aktiv ferie for hele familien i Trysil

Sommernyheter fra SkiStar: Sykling og aktiv ferie for hele familien i Trysil

Nå er det tid for å planlegge sommerens fjellferie. I sommer gjør SkiStar den største satsingen i selskapets historie på bærekraftige ferieopplevelser for hele familien: SkiStar Sports & Adventures. I Trysil, som er ledende i Norge på stisykling, er Teen Camp Bike en av nyhetene. En camp der barn og unge fra 8 til 15 år får oppleve spennende sykling i alle former. I tillegg bygges en 2.600 kvadratmeter stor Pumptrack i Trysil. Den blir Norges største!

- I SkiStar vil vi fremme en aktiv livsstil og naturopplevelser for familie og venner – også om sommeren. Med SkiStar Sports & Adventures løfter vi sommerferien og barmarksesongen til neste nivå, og tilbyr flere nyheter og aktiviteter der du som gjest kan være aktiv sammen med nære og kjære. Samtidig som du bor bra og spiser godt i et fantastisk fjellmiljø, sier Stefan Sjöstrand, konsernsjef i SkiStar AB.

Teen Camp Bike

Vil du ha noe spennende å friste barna til fjells med? På Teen Camp Bike får barn og unge mellom 8 og 15 år lære hvor morsomt det er å sykle på fjellstier, teste flotte arenaer og leke i spennende skogsterreng. Her får de unge utfordre seg sjøl, treffe nye venner og ikke minst være aktive. Campen ledes av våre dyktige guider i et trygt og morsomt miljø.

Hvor: Lanseres hos SkiStar Trysil, Sälen og Åre sommeren 2021

Når: Tilgjengelig uke 26-32, i helgene i Åre og Sälen til og med uke 38 og uke 40-41 i Trysil

Varighet: 2,5 timer per dag. Kan velge mellom 2- eller 3-dagerskurs

Pris: fra 985 kroner

For hvem: Barna deles inn i grupper etter alder og sykkelerfaring. Fra 8 til 11 år og 12 til 15 år.

Opplegg: På Teen Camp Bike gjør vi syklingen eventyrlig gjennom å utforske destinasjonens Flow Trails*, Pumptracks* og Skills Areas*, samt prøver fjellsykling oppover, bortover og nedover. Læring er den røde tråden i Teen Camp Bike, med fokus på følgende temaer:

• Bli kjent med sykkelen – lære hvordan du sjekker sykkelen, hvordan du opptrer på stier og i forhold til dine medsyklister, finner riktig posisjon, svingteknikk og bremsing.
  • Øke farten og utfordre deg sjøl – du lærer mer om å hoppe og droppe på sykkel.
  • Eventyret – få kunnskap om hva du bør ha med deg på en lengre sykkeltur og ikke minst oppleve et skikkelig sykkeleventyr på fjellet sammen med hele gruppen.

*- Flow Trails, maskinbygde stier, ikke heisbåren sykling.
*- Pumptrack, en arena med kuler, dumper og doserte svinger der du får fart på sykkelen ved å pumpe og ikke tråkke.
*- Skills Area, øvingsområde med hopp, svinger og balanseelementer.

Bestille gjør du fra mars/april på skistar.com/sommer

SkiStars nye satsing på Sports & Adventures i Trysil, Sälen og Åre

Fra før finnes det allerede et bredt spekter av sommeraktiviteter på samtlige av SkiStars destinasjoner og ikke minst bra overnatting, men nå satses det ytterligere i framfor alt Trysil, Sälen og Åre. Foran neste sesong også i Hemsedal og Vemdalen.

Sykling
Trysil er størst på stisykling i Norge. Du har fantastiske Trysil Bike Arena, som utvides ytterligere til sommeren. Blant annet bygges Norges største Pumptrack på 2.600 kvadratmeter. I Sälen og Åre tar SkiStar syklingen til et nytt nivå og bygger Flow Trails i Lindvallen og Björnen. Sälen får også en flott Pumptrack på 700 kvadratmeter.

Skills Area finnes fra før på Trysil Bike Arena og i Åre Björnen.

Down Hill-stier som slynger seg ned fjellet og krever Heispass for å ta seg opp finnes i Sälen og Åre. I Trysil har du Magic Moose, en sju kilometer lang Flow Trail i tilknytning til stolheisen Fjellekspressen, som får nye sykkelholdere til sommeren. De nye holderne vil doble heiskapasiteten.

Cross country: Et stort utvalg i mountainbike-stier og skogsveier finnes fra før på alle destinasjonene.

Klatreparker: I Trysil finner du populære Høyt & Lavt Klatrepark, i Sälen og Åre bygger SkiStar nye klatreparker og ziplines som kombinerer klatring, lek og eventyr.

Eventyrgolf: I Sälen bygges en 9-hullsbane i Lindvallen og i Trysil er det allerede en bane i tilknytning til Trysilfjellet Golfbane.

Fjellvandring og løping: Med SkiStars stolheiser når du et bredt spekter av stier på fjellet. Stier som passer både nybegynnere og mer erfarne. Digital informasjon og kartmateriale vil bli utviklet. I Åre lages det nye stier, skilt og rasteplasser.

Guiding og utleie
SkiStars destinasjoner tilbyr et bredt utvalg i sykling, fjellvandring og løping. SkiStar vil utvikle utleie av sykkelprodukter, vandreutstyr og sportsartikler. Det samme gjelder guider for sykling, løping og vandring.

Mer fakta om SkiStar Sports & Adventures

For barn i alderen 4-6 år og 7-9 år introduserer SkiStar nyheten Valles Kids Club. Hvor barna får kjenne på aktivitetsglede, læring og opplevelsesrike aktiviteter med Valle i nye sportsklær. Valles Kids Club har fokus på natur, miljø og sosialt ansvar og vil fra sommeren 2021 finnes i Sälen. Året etter blir det Valles Kids Club i Trysil og på de andre destinasjonene også. På Radisson Blu Resort Trysil vil Valle ha aktiviteter under sommerukene allerede i år.

Active Life er for deg som reiser uten barn og vil unne deg det lille ekstra, ta vare på deg selv og reiseselskapet med premium overnatting, god mat, SPA, golf og andre fjellopplevelser.

For mer informasjon: skistar.com/sommer

Pressebilder kan lastes ned fra SkiStars presseweb eller fra SkiStars Flickr-konto

For spørsmål fra media kontakt gjerne:

Petra Hallebrant, pr- og kommunikasjonssjef i SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tel: +46 (0) 729-637 332

Helge Bonden, destinasjonssjef SkiStar Trysil, helge.bonden@skistar.com, +47 992 80 005

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.