Sommeråpen skiheis gir tilgang til spennende aktiviteter for hele familien

Sykkelåpen skiheis hos SkiStar Hemsedal: I sommer blir Skandinavias svar på alpene igjen mer tilgjengelig

I år er det igjen klart for sommeråpning hos SkiStar Hemsedal. Fredag 2. juli går startskuddet for sommersesongen i Skandinavias svar på alpene, med flere nyheter for tur- og sykkelglade store og små.

Nå er snøen i fjellet smeltet, og alt står klart for å starte heisen og bringe tur- og sykkelglade til fjells for å nyte den flotte naturen på tilrettelagte stier.

Etterspørselen etter aktive ferier øker fra år til år, og utviklingen av sykkelfasilitetene i de norske skianleggene har virkelig skutt fart. I Hemsedal har det allerede vært sykkelaktivitet i og rundt skianlegget i flere sesonger, og de mange sykkelentusiastene har tatt heisen flittig i bruk.

- Å kunne tilby aktiviteter gjennom hele året og se så mange mennesker i anlegget også om sommeren, er en glede sier Andreas Smith-Erichsen, Destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal.

Utviklingen av sykkeltilbudet med flytstier i tilknytning til skianlegget i Hemsedal er et initiativ av Destinasjon Hemsedal sammen med Hemsedal Kommune og Hemsedal Idrettslag som sammen har etablert selskapet Hemsedal Aktivitetsanlegg.

- Den nye flytstien er et etterlengtet tillegg til alle de andre aktivitetene i tilknytning til anlegget og som Hemsedal ellers har å by på. Vi er glade for at dette er blitt en realitet og at vi kan tilby et enda mer tilrettelagt tilbud også om sommeren for alle som liker seg her i Hemsedal, avslutter Destinasjonssjefen.

Nytt av året er også flere andre spennende aktiviteter, blant annet tilrettelagte gå- og løpestier i ulik vanskelighetsgrad med Valle-quiz for de litt yngre turgåerne. Fjellkafeen holder åpent i sommer.

Den sommeråpne heisen gir tilgang til både den helt nye flytstien og Mountain Cart.

Nede i sentrum er det muligheter for å utfordre seg selv i klatreparken hos Høyt & Lavt.

Sykkel- og sykkelutstyr kan leies på skistar.com.

Les mer om alle sommeraktivitetene i Hemsedal

Sommer hos SkiStar Hemsedal

Sykling i Hemsedal

Klatreparken i Hemsedal

Gå- og løpeturer i Hemsedal

Med SkiStars stolheiser kan et stort utvalg av varierte stier på fjellet utforskes for både nybegynnere og de litt mer erfarne. Det er et vell av stier både rundt og over fjellet. Det er en sti for enhver smak, og utsikten er upåklagelig uansett. Nytt i år er quiz med spørsmål langs ruten.

SkiStars naturvettregler

Åpningstider:

Hos SkiStar i Hemsedal er det flere sommeraktiviteter som sykling, fotturer, løping og kanopadling i sommer. Hollvin Express åpner 2. juli og kjører hver dag 2. juli-15. august.

SkiStar Trysil:

Stisykkelanlegget i Gullia åpnet i slutten av mai, og Fjellekspressen åpnet den 17. juni, og har åpent hver dag fra 17. juni - 15. august. Deretter i helgene til 26. september.

Les mer om sommeren hos SkiStar Trysil

Sikkerhetstiltak og smittevernhensyn i forbindelse med Covid-19: Med god erfaring fra vintersesongen, fortsetter SkiStar med fullt fokus på trygghet og sikkerhet rundt smittevern for alle våre gjester. Vi oppfordrer alle til å bruke SkiStars sine digitale plattformer som appen MySkiStar og vår nettside for å booke aktiviteter, kjøpe heispass og andre produkter. Dette bidrar til mindre kø og folkeansamlinger, og ikke minst er det mer effektivt for deg som gjest. Inn- og utsjekk gjøres også digitalt.

Vi følger til enhver tid myndighetenes retningslinjer, råd og anbefalinger for antall personer som kan være samlet, og jobber kontinuerlig for å legge til rette for en trygg ferie.

Siste oppdaterte informasjon om smittevernhensyn og tiltak i forbindelse med Covid-19

For spørsmål og andre henvendelser fra media, ta kontakt med:

Hege Ousland, PR & Kommunikasjon SkiStar Norgehege.ousland@skistar.com / 906 76 417

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 53 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 43 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.