SkiStar Trysil: Trysil åpner 11 bakker

SkiStar Trysil: Trysil åpner 11 bakker

Elleve åpne bakker med til sammen 14 kilometer alpin skikjøring. Det er status i Trysil for kommende helg.

Driftssjef Jan Linstad i Skistar Trysil er nesten i ekstase når han skal fortelle om hvor flott det er på fjellet om dagen.

– Oppe på fjellet  er det over 40 centimeter snø av meget bra kvalitet. Lørdag åpner vi bakker på begge sider av fjellet. Vi åpner Toppekspressen og Hesten, og kan tilby skikjøring fra toppen og ned til Turistsenteret, sier han.

Elin Äijä var i bakken i dag, og fikk en prøvetur fra toppen og ned løype 28 fra Hesten.
– Endelig er sesongen i gang. Det er dager som i dag, når solen skinner og føret er gnistrende, du virkelig koser deg på fjellet, sier hun smilende.

Elleve åpne bakker, seks åpne heiser og ei værmelding som lover litt på fyll av snø. Det er ikke rart driftssjef Linstad er blid om dagen.

– Vi har hatt en god sesongstart. Åpning av bakker og heiser går som planlagt og fortsetter det slik får vi en bra vinter, tror han.

Lørdag og søndag arrangeres Ski In i Trysil. Et arrangement er leverandører av ski og brett tar turen og lar gjestene teste sesongens nyheter. Det blir også mindre konkurranser, en railjam og livlig afterski på utstedene.

- Ski In er alltid ei trivelig helg der du treffer mange kjente i bakken. Jeg gleder meg og skal garantert ut på ski, sier han.

BILDETEKSTER:

SUPERFØRE: Elin Äijä fra Trysil var ute i bakken i dag og rapporterer om meget gode forhold i bakken. Foto: Ola Matsson

FIN UTSIKT: Einar Røyne og Elin Äijä på toppen av Hesten. Et fint sted med god utsikt over Trysil.