SkiStar Trysil: Trysil åpner permanent crossløype

SkiStar Trysil: Trysil åpner permanent crossløype

Ei permanent crossløype for ski og snowboard vil garantert bli en hit, mener driftssjef Jan Linstad i Skistar Trysil.

Nå er crossløypa i bakke 23 ferdigbygd, testet og åpnet for publikum. Øivind Andersen fra Elverum var en av de første som prøvde den nye løypa i Trysil. Tommelen opp, var dommen.

- Å kjøre cross er morsomt, og dette er blitt ei artig løype med fine doseringer, sa Andersen smilende.

Crossløypa er bygd slik at hele familien skal kunne ha det morsomt. Den er ikke ment for eliteutøvere, men som et artig innslag for alle som besøker Trysil, understreker Linstad.

- Løypa har elleve doseringer og fem kuler som kan gi deg luft under skiene eller brettet. Farten justerer vi med porter, og nett sørger for at ingen flyr ut av doseringene, sier Linstad.

Er du ikke fornøyd etter noen runder i crossløypa kan du bare fortsette ned i terrengparken. Den er også ferdigbygd, og har linjer i alle farger. Det vil si svart, rød, blå og grønn, der svart er for eksperten, grønn er for barn og nybegynnere.

- Målet er å ha en av Norges aller beste terrengparker. Nå er alt ferdigbygd, og tilbakemeldingene er gode, sier driftssjef Linstad.

Trysil har nå over 60 åpne bakker og 30 åpne heiser. Det er bra med snø, sesongen er godt i gang og anlegget er bra besøkt.

BILDETEKST:

MORSOMT: Øivind Andersen (t.v.), Marius Schafferer og Julius Braathen Ødegaard tester Trysils nye og permanente crossløype. Foto: Ola Matsson / Skistar Trysil