SkiStar Trysil: Trysil med tidenes påskeprogram

SkiStar Trysil: Trysil med tidenes påskeprogram

Donald Duck, Norges beste snowboardere, familieaktiviteter og konserter hver dag. Trysils påskeprogram har aldri vært større og bredere. Og det beste av alt; underholdningen er gratis.

Turistsjef Gudrun Sanaker Lohne blir nesten lyrisk når hun forklarer om alt som skal skje i Trysil i påsken. Hun mener programmet er tidenes beste.

– Hver dag hele påsken skjer det noe morsomt. Alt fra familievennlige konkurranser, lek og moro for de minste, til show og afterski med livemusikk for de som ønsker det. Jeg er ganske sikker på at vi har Norges største og bredeste påskeprogram, sier hun smilende.

Å ramse opp hele programmet blir for omfattende, men hyggelige stikkord er Donald Duck i barneområdet, påskecross for familien, masse lekeaktiviteter for de minste, Fanta Play Park og Bergans Jib Academy i Blåparken, Norges beste skikjørere og snowboarderes kamp om 100.000 kroner i den store terrengparken, familiegudstjeneste, og ikke minst live afterski hver dag i to uker flere steder i anlegget.

– Seterrock på Knettsetras utescene blir det selvfølgelig hele påsken i år også. Blant annet med setras faste gjester Rydell & Quick, samt plateaktuelle Erik & Kriss, sier Sanaker Lohne.

Turistsjefen trekker også fram det lokale kulturlivet, som bruker påsken til å vise hva de kan. Det er satt opp konserter i kulturhuset, og det foregår en rekke mindre arrangementer rundt om i kommunen. Aktivitets- og arrangementskalenderen er smekkfull, understreker hun.

– Jeg er sikker på at vi får tidenes beste påskeferie. Hvorfor? Jo, i tillegg til alt som skal skje har vi masse snø, skiføret er fantastisk og det er meldt pent vær. Vi vet det kommer mange påskegjester til Trysil, derfor er det morsomt å kunne tilby gjestene et vidt spenn av aktiviteter og underholdning. Jeg gleder meg, sier hun smilende, og legger til at det fortsatt ikke for sent å bestille påskeferie i Trysil, – det er ledige restplasser på skistar.com, sier hun.

5 bilder vedlagt, foto: Ola Matsson

For mer info