Trysils skiområde er stengt fra i morgen etter pålegg fra kommunen

Trysil Kommune har etter informasjon fra myndighetene vedtatt en rekke tiltak for å redusere spredningen av korona-viruset. Det innebærer at skiområdet i Trysil blir stengt fra fredag 13. mars. Beslutningen er tatt for å redusere antall mennesker som befinner seg i kommunen og for å redusere belastningen på helsevesenet.

- Beslutningen er tatt for å begrense antall mennesker som befinner seg på plass i kommunen, og forebygge belastningen på helesevesenet som kan komme, sier Linda Morell, pr-sjef i SkiStar

Beslutningen innebærer, som for Hemsedals del, at tilreisende i Trysil så fort som mulig blir informert om dette. Gjester som befinner seg i Trysil nå vil få reise hjem på en ordentlig måte.

-Vi har akkurat fått denne informasjonen, vår prioritet nå er å informere våre gjester og medarbeidere, sier Linda Morell.

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og explotering.

Hege Ousland

Pressekontakt PR- og kommunikasjon SkiStar Norge +47 906 76 417

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60
Petra Hallebrant

Pressekontakt PR-og Kommunikasjonssjef SkiStar AB PR och Kommunikation +46 280 841 60

Minnerike fjellopplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann og Hammarbybacken

SkiStar eier og driver alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, samt Hemsedal og Trysil i Norge. I tillegg er St. Johann in Tirol i Østerrike og Hammarbybacken i Stockholm en del av SkiStar.

SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.

SkiStars skisteder er noen av verdens beste for aktive livsnytere. Et sted der mennesker som elsker skikjøring kan nyte en aktiv ferie sammen. Her kan skifrelste familier og venner nyte herlige dager i bakkene. Mange har oppdaget hvilken glede skikjøringen gir, men også hvilken nytte en ferie i snøen kan gjøre for å lade batteriene og for omgang med nære og kjære.

Velkommen til våre skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann in Tirol og Hammarbybacken!