SkiStar Hemsedal: Vinterens nyheter Hemsedal 2012/2013

SkiStar Hemsedal: Vinterens nyheter Hemsedal 2012/2013

Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 5 terrengparker og Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.

- Til vinteren utvider vi heisens åpningstider for å gi våre gjester enda mer tid i skibakken. I tillegg lanserer vi et nytt konsept; Hemsedal Ski Safari med selvaktiverende skiattraksjoner for ennå flere artige skiopplevelser. Vi har også forbedret den alpine tilgjengeligheten i Skarsntuen som er et svært populært bo-område for våre overnattingsgjester, sier Trond Østby SkiStar Hemsedal.

Mer tid i bakken i Hemsedal

Hemsedal utvider åpningstiden for heisen med 1 time fra sesongstart, i tillegg blir det en betydelig utvidelse av tilbudet for morgenskikjøring. Hemsedals nyhet, Hemsedals Ski Safari, tilbyr i tillegg flere nye skiattraksjoner med heftige skiopplevelser. Attraksjonene er selvaktiverende og gir mulighet for å delta i Stjernejakten hvor man kan vinne fine premier. Med flere skiopplevelser og utvidede åpningstider får gjesten mer tid i bakken.

Mer skikjøring
Hemsedal byr på mer skikjøring og utvider ordinære åpningstider, forlenger sesongen for morgenski, samt inkluderer kveldskjøringen og morgenski i SkiPasset. Helt uten ekstra kostnader kan alle som nå kjøper 1 dags SkiPass, eller mer, delta på morgen- og kveldskjøring de dager SkiPasset gjelder for.  Dette inkluderer Morgenski fra klokka 07.30 onsdag og lørdag fra 22. desember til 6. april, og Kveldskjøring fredag 7. og 14. desember, og tirsdag, onsdag, torsdag og fredag fra 18. desember til 22. mars.

Nytt konsept - Hemsdal Ski Safari
Hemsedal lanserer helt nye skiattraktioner, Hemsedal Ski Safari, i skianlegget for kommende sesong. Skiattraktionerna byr på heftige skiopplevelser, som blant annet bølger, tuneller og snøparker, men også skøytebane og ulike selftimerløyper. Skiattraksjonene er selvaktiverende og kan oppleves når man selv ønsker det i løpet av heisens åpningstider. Delta i Stjernejakten og samle ”Snøstjerner” og bli med i ukentlige trekninger av premier.

Forbedret alpin-tilgjengelighet i Skarsnuten
Skarsnuten knyttes nå bedre til Hemsedal Skisenter med nye skiveier og 2 planfrie vei-passeringer i Holdeskaret. Alpinistene vil nå kunne kjøre bru over Skarsnutenveien, og gjennom tunell under Holdeskarsveien nedenfor Veslestølen. Den nye skiveien ender ut i Hemsedal Skisenter ved påstigning Skarsnutenheisen. I tillegg utvides åpningstidene for Skarsnutenheisen, noe som samlet gir et stort løft for alpin-tilgjengeligheten for de over 1 700 sengene fordelt på leiligheter, hytter og hotell ved Skarsnuten.

Kunstsnø i langrennsløypene
Langrennsstadion på Gravset mellom Ulsåk og Lykkja sikres nå en tidlig og lang vintersesong med nytt anlegg for snølegging. I første omgang er det 2-kilometers rundløype som får kunstsnø, og anlegget vil være klart og i drift når den første kulda setter inn i Hemsedal på forsesongen.

Mer Shopping & mat

Nye butikker i Hemsedal Skisenter
3 nye butikker etablerer seg i Hemsedal Skisenter for kommende sesong. House of Hygge åpner brand store med salg av luer, utstyr og tøy fra Slakk Line og Kong Vinter, og Hemsedal Board Shop etablerer butikk i Velkomstsenter 1 med blant annet snowboard, boots og tøy. Det planlegges også ny butikk i Hemsedal Fjellandsby, ved Velkomstsenter 1.

Ny kiosk med grillplass
Området rundt Tindenheisen, Styleparken (tidl. Blåparken) og BMW X-Drive Racing Arena får ny kiosk og grillområde. Kiosken blir et kjært supplement til serveringstilbudet og et naturlig samlingspunkt for venner og familier, i et knutepunkt i skianlegget hvor flere løyper og parker møtes.

For informasjon om samtlige nyheter fra SkiStar

For mer informasjon om vinterens nyheter i Hemsedal;
Kenneth Larsen
Markeds- & eventansvarlig SkiStar Hemsedal
Tel: +47 928 446 40 kenneth.larsen@skistar.com

Skistar Norge avd. Hemsedal eier og driver skianlegget Hemsedal Skisenter. Selskapet driver også salg-, marked- og bookingaktiviteter, skiskole, skiutleie og overnattingsvirksomhet. Skistar Hemsedal AS inngår i SkiStar AB som eier og driver skianlegg i Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, i tillegg til Hemsedal og Trysil i Norge. SkiStar AB er børsnotert i Stockholm.