Skolon lanserer etterlengtet app for iPad

Skolon lanserer etterlengtet app for iPad

Skolon finnes nå tilgjengelig som app for iOS, som gjør at alle brukere enkelt kan bruke sin Skolonkonto og dermed sine digitale læremidler og skoleverktøy fra sin iPad eller iPhone. Dette forenkler brukeropplevelsen og gjør digital læring enda mer tilgjengelig for de skoleeierne som benytter seg av iPads i undervisningen.

Nå blir digital læring enklere og mer tilgjengelig når Skolon lanserer en app for iPad og iPhone. Det innebærer at Skolonbrukere nå kan bruke Skolon både i webversjon som før og gjennom den nye appen. Johan Lindblad, teknisk sjef for Skolon, forteller:

- Vi lytter til våre brukere når vi utvikler Skolon og funksjoner i plattformen videre. Vi har flere skoleeiere som bruker iPads i undervisningen og nå blir det enda smidigere for deres brukere å ta i bruk Skolon i klasserommet. I appen ser du enkelt din personlige samling og kan starte alle digitale læremidler og skoleverktøy med ett klikk. Lærere kan også bruke funksjonen “Mine klasser” for å blant annet se hvilke verktøy elever i klassen har tilgang til. Brukeropplevelsen for iPad på skoler øker betydelig.

Appen finnes for nedlastning i Appstore her allerede nå.

- Flere skoleeiere har allerede lastet ned appen for å distribuere den ut til alle sine brukere, og flere planlegger å gjøre det innen kort tid nå som en nytt skoleår settes i gang på skolene rundt om i Norge og Sverige. Vi er svært glade for all positiv respons vi allerede har mottatt, avslutter Johan Lindblad.

Skolons app er en av skoleårets funksjonsnyheter i plattformen og i løpet av kort tid lanseres også høstens øvrige nye funksjoner.

Skolon - vi får de digitale læremidlene til å fungere i klasserommet

Skolon er en personlig og individuelt tilpasset samlingsplass for digitale læremidler og ressurser som gjør det enkelt å finne og navigere til ressursene fra ett sted. Med Skolon blir det enkelt for skoler å opprette personlige samlingsplasser for klasser, grupper og enkeltelever, noe som gjør digital læring enklere, sikrere og morsommere. Digital læring for alle!

www.skolon.no

Pressekontakt CEO & Founder