Gå videre til innhold
Skolon er en av åtte semifinalister i verdens største edtech startup-konkurranse, GESAwards. Vinneren kåres i kveld da semifinalistene inviteres inn for å pitche foran en jury ved XcitED i Helsingfors. På bildet: Skolons ad Oliver Lundgren.

Skolon semifinalist i Global Edtech Startup Awards

Skolon er en av åtte semifinalister i verdens største edtech startup-konkurranse, GESAwards. Vinneren kåres 30 november da semifinalistene inviteres inn for å pitche foran en jury ved eventet XcitED i Helsingfors.

Edtech-selskapet Skolon er en av finalistene i Global Edtech Startup Awards, GESAwards. Konkurransen avgjøres i kveld 30 november på eventet XcitED i Helsingfors, der Skolon sammen med de sju andre semifinalistene er invitert til å pitche.

– Det føles veldig bra at det vi gjør i Skolon, å forenkle og tilgjengeliggjøre digital undervisning for lærere og elever, blir lagt merke til i GESAwards. Det er også morsomt at vi er semifinalister sammen med flere andre spennende startups innen edtech, sier Oliver Lundgren, administrerende direktør i Skolon.

Edtech er ett av de raskest voksende markedene i verden, og etterspørselen av digitale læringsløsninger er stor. Den nordiske og baltiske edtech-scenen har mange lovende entreprenører som semifinalistene i denne konkurransen er eksempler på.

– I Norden ligger vi som kjent langt foran innen digitalisering og digitale løsninger er en selvsagt del av den moderne skolen. Vi i Skolon vil være med på å forme fremtidens skole og vi ser frem mot å få treffe juryen i Helsingfors, sier Oliver Lundgren.

Øvrige semifinalister utenom Skolon er Astrid Education, CanopyLab, Grapho Group, Hypocampus, iSpeak App, Peaqs og WecoPlay.

Semifinalistplassen i GESAwards er bare den siste i rekken av nominasjoner og utmerkelser for Skolon og ad Oliver Lundgren under høsten. Oliver Lundgren fikk prisen som Årets unge entreprenør på Guldekengalaen, Skolon ble utnevnt til en av Nordens mest innovative startups av HolonIQ i oktober og i slutten av november ble Skolon kåret av Deloitte til det femte raskest voksende techselskapet i Sverige.

Mer om GESAwards

Global EdTech Startups Awards (GESAwards) er et initiativ av noen ledende utdanningsinnovasjonsorganisasjoner fra hele verden. Utmerkelsen identifiserer, løfter og gir oppmerksomhet mot verdens mest lovende EdTech-startups hvert år og semifinalene tar sted rundt om i hele verden. Den endelige vinneren vil kåres på Global Finals som vil ta sted i London 2022.

Skolon - vi får de digitale læremidlene til å fungere i klasserommet

Skolon er en personlig og individuelt tilpasset samlingsplass for digitale læremidler og ressurser som gjør det enkelt å finne og navigere til ressursene fra ett sted. Med Skolon blir det enkelt for skoler å opprette personlige samlingsplasser for klasser, grupper og enkeltelever, noe som gjør digital læring enklere, sikrere og morsommere. Digital læring for alle!

Pressekontakt CEO & Founder

Relatert materiale