Smeg befester sin fortreffelighet på Good Design Awards

​I anledning Good Design Awards 2019 i Chicago Athenaeum ble det utdelt priser for de beste designproduktene for forbrukere.

Blant mer enn fem hundre selskaper valgte en internasjonal jury av arkitekter, designere og kreative ledere Smeg og deres produkter som vinner av den ettertraktede prisen for fremragende design og innovasjon.

Smeg-produktene som dro i land denne prestisjetunge prisen, var ​Classic-komfyren (90 x 60 cm), ​Dolce Stil Novo-komfyren (60 cm) med det nye displayet, ​Portofino-kjøleskapet og Linea-platetoppen.

Disse banebrytende produktene fikk ros for sin raffinerte estetikk og ekstraordinære teknologiske innovasjon innen hvitevarer.

Disse produktene fikk følge av ​MFF01-melkeskummeren og ​CGF01-kaffekvernen, designet av Matteo Bazzicalupo og Raffaella Mangiarotti (deepdesign).

Good Design Awards er et av de mest prestisjefylte og internasjonalt anerkjente arrangementene i sitt slag, og organiseres hvert år av Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design. Good Design ble opprettet i 1950 i Chicago av designere og verdenskjente arkitekter.

Smeg har i mer enn 70 år jobbet utrettelig med å kombinere estetikk og teknologi, utvikle hvitevarer som er stilige og funksjonelle på samme tid, og etablere et varemerke som definerer kvalitet på den internasjonale arenaen. Smeg har vunnet flere anerkjente priser, blant annet – for åttende gang på rad – Good Design Awards.

• Design

• design
  • dolce stil novo
  • linea
  • classic
  • portofino
  • hvitevarer
  • kjøkkenapparater
  • awards

SMEG ble grunnlagt av Vittorio Bertazzoni fra Guastalla, et tettsted ved Reggio Emilia nord i Italia, og er i dag et av landets ledende produsenter av husholdningsapparater.

Smegs produkter har i mer enn 60 år blitt betraktet som smakfulle og elegante løsninger i moderne husholdninger takket være selskapets samarbeid med verdenskjente arkitekter.

Ikke bare har Smeg en unik profil innen husholdningsapparater, de er også kjent innen profesjonelle forretningssektorer.Divisjonene Foodservice og Instruments har spesialisert seg på henholdsvis storkjøkken-/catering-utstyr og elektromedisinske instrumenter.

Smeg-gruppen er, takket være en bedriftskultur som legger maksimalt fokus på produktkvalitet, teknologi og design, kjent over hele verden som en av de viktigste representantene for italienskprodusert kvalitet.

Jenny Grahm

Pressekontakt Pressekontakt Smeg Norge +4745602727