Vi feirer for 1000 barn totalt på SNØcamp!

Vi har hatt 1000 barn på SNØcamp helt siden vi åpnet. Her er det mange barn som kommer hjem med mestringsfølelse, aktivitetsglede og nye venner. Dette er vi stolte av og skal fortsette med! Det er fortsatt ledige plasser på SNØ sommercamp 2023 i uke 26 og 32.

"Vi startet vår første SNØcamp med 50 barn vinteren 2020. Under denne campen handlet det om å levere en god camp til barna. Det klarte vi og fikk mange gode opplevelser og erfaringer å bygge videre på. ” sier Hege Øwre-Johnsen (Leder for kurs og SNØskolen).

Like etter dette ble SNØ stengt ned grunnet pandemien. Dette var veldig leit, da det var flere barn som hadde gledet seg til å reise tilbake på SNØ i etterkant av campen for å stå mer på ski eller snowboard.

“I juni 2020 fikk vi holde den andre SNØcampen som planlagt og slo på stortromma med hele 125 deltakere som var et stort sprang fra første camp. Da fikk vi også gjort noen justeringer ut fra erfaringene fra forrige camp. Vi jobber hele tiden med å forbedre campene etter erfaringer, tilbakemeldinger fra barna, foreldre og ansatte” - forteller Hege Øwre-Johnsen.

Siden starten, har SNØ sin camp vært veldig populær og har nå hatt 1000 barn som har deltatt totalt. Denne fire dager lange campen i regi av SNØskolen holdes fra mandag til torsdag, med en mye aktiviteter i bakkene. Barna får velge mellom aktivitetene alpint, freeski og snowboard, med fire ulike nivåer (nybegynner, litt øvet, øvet og viderekommen). I bakkene har de ulike øvelser og temaer, som skal skape morsomme minner og gøyale stunder for barna.

“Vi har det så utrolig hyggelig og morsomt under disse campene. Vi som er instruktører blir veldig godt kjent med barna og synes det er så gøy å se på utviklingen deres bare i gjennom 4 dager. En av våre instruktører sin gruppe ville gå en protestmarsj om hun ikke var der på neste camp. Det rører instruktør hjertene våre. Vi opplever også igjen og igjen at nye vennskap oppstår gjennom disse campene. Dette er gøy!” - sier Anne Sofie Jeppesen (Instruktør i SNØskolen).

SNØ er ekstremt stolte av å kunne ha en SNØskole som leverer gode opplevelser til barn i den form av mestringsfølelse, selvtillit, nye venner, aktivitet og snøglede. Takk for fine SNØcamper og vi gleder oss til mange flere!

Ønsker du å melde på barnet ditt på SNØsommercamp 2023 i uke 26 eller 32, finner du alt informasjon her.

• Eventyr

• barneidrett