Jul i Snøbyen - en ny juletradisjon

Søndag 27. november, og hver adventshelg deretter, inviterer vi til Jul i Snøbyen som skal bli Norges mest unike førjulstradisjon. SNØ-huset, som skal forestille en gigantisk isbre, blir pyntet med magiske julelys og utenfor blir det julemarked som er åpent for alle. Her er det garantert julestemning, aktiviteter for barn, skikjøring og så klart hvit jul.

Julegrantenning 27. november

Første søndag i advent åpner Jul i Snøbyen, som i fjor ble avlyst grunnet pandemien. I år er SNØ klare for å levere julestemning til alle! Vi starter den nye tradisjonen med julegrantenning med ordfører Ragnhild Bergheim som tenner julegranen, det blir korsang med Lørenskog Musikalteater og servering av gløgg og pepperkaker. I tillegg har Julenissen lovet en helt spesiell ankomst.

Lokalt julemarked fra 4. desember og hver adventshelg frem til jul

Her blir det garantert julestemning, moro i bakken og hvit jul (eneste stedet i Oslo som faktisk kan garantere snø hele november og desember). Fra 4 .desember og hver adventshelg frem til jul blir det julemarked i Snøbyen med utstillere som tilbyr alt fra smykker til håndlagde og heklede produkter - til kunst og hjemmedekorasjoner. Vi har også Norges råeste sportsbutikker, både når det gjelder utvalg og kompetanse. Så her kan du gjøre årets julehandel, på over 2000 kvm med sportsparadis.

Jul i Snøbyen

På Jul i Snøbyen kan hele familien kose seg og være i aktivitet sammen. Kom i julestemning med julemarked, juleverksted for barna, juleshow, eventyrstund, aktiviteter i Fjon-land, møte Fjon, julekino, pepperkakepynting og ikke minst 36 000 kvm med hvit snø. Her kan man suse ned alpinbakkene eller tøffe seg i parken på rails og big jump. Det er også muligheter for å gå langrenn i langrennsløypa som henger i taket, eller isklatre i den 15 meter høye Mammut-veggen som er verdens høyeste innendørs isvegg.

Om Snøbyen

Snøbyen er "bydelen" som bygges rundt SNØ i Lørenskog. Når Snøbyen etter planen står klar i 2025 vil det være et levende sted med ca. 6000 innbyggere og 2000 arbeidsplasser. I Snøbyen er målet å dele kompetanse, inspirere til bevegelse og utvikle et unikt knutepunkt for et aktivt næringsliv med hotell, idrettsgymnas, innovasjon og en rekke andre spennende aktører. Visjonen for bydelen er å vise at lek, aktivitet, kunnskap og inspirasjon er forutsetninger for et godt liv.

• Ferie

• livsstil
  • julemarked
  • jul
  • langrenn
  • lørenskog
  • isklatring
  • snøbyen

• Østfold

Kun 15 minutter fra Oslo sentrum og verdens eneste som forener langrenn, alpint, snowboard, freeski og isklatring under samme tak. Tre nedfarter med ulik vanskelighetsgrad, en park med rails og big jump, en 1 km lang langrennsløype, et nybegynnerområde og en av verdens høyeste innendørs isklatrevegger. Vegg-i-vegg med løypene finner du utstyrsleie og en rekke restaurant- og servicetilbud.
 SNØ er en del av Snøbyen som utvikler og eier av området og er eiet av Selvaag, Canica, OPF/LKP,
Baumann og Malling.