Solibo inn på Det norske proptech-kartet

Solibo inn på Det norske proptech-kartet

Siden lanseringen av Solibo Home i 2021 har SaaS-plattformen utviklet seg til å konkurrere i toppen blant styreportaler i markedet. Dette blir lagt merke til og på det årlig proptech-arrangementet til Norges Eiendomsmeglerforbund ble Solibo tatt opp på Det norske proptech-kartet.

- Solibo fyller alle kriteriene for å komme på Det norske proptech-kartet og har derfor en naturlig plass der. Dette er et norsk teknologiselskap som er gründet av en nordmann, og allerede har en solid fot i det norske eiendomsmarkedet. På et område hvor det bare for et fåtall år siden var mange og dårlige prosesser, bidrar teknologien til Solibo både til å effektivisere driften av borettslag og sameier, og til stor fordel for beboerne, sier leder for advisory board for Det norske proptech-kartet, Svein Strømnes.

Første utgave av Det norske proptech-kartet ble publisert i 2016. Siden den gang har det skjedd mye innenfor eiendom og teknologi. Etter gårsdagens oppdatering er det 149 aktører på kartet, alle med en fellesnevner at de leverer teknologi til eiendomsbransjen. 30 proptech-selskaper ble vurdert, og 13 kvalifiserte seg til å bli en del av kartet under årets oppdatering.

Økende etterspørsel etter Solibo Home

Vi ser en økende etterspørsel i markedet etter et godt styringsverktøy som forenkler hverdagen for styrer i sameier og borettslag. I senere tid har vi også begynt å utvikle et eget bransjesystem for forvaltning av borettslag.

Flere aktører i bransjen har tatt kontakt med Solibo i jakten på et godt verktøy for sine kunder. Dette tar vi som en tillitserklæring, og vi er tydelig positive til dette.

Videre har vi flere spennende funksjoner under utvikling, noe vi virkelig ser frem til å tilby våre kunder i tiden fremover.

Peder Normann Aarum

Pressekontakt Head of Marketing and Sales PR & Kommunikasjon 95944238

Forenkler styrets hverdag og øker boligselskapets verdier

Solibo AS er en one-stop-shop for alle borettslag og sameier i Norge. Solibo driver med eiendomsforvaltning og rådgivning, og satser spesielt på IT og utvikling av nye digitale tjenester som forenkler både styrets og beboernes hverdag. Solibo ble stiftet i 2018, og er dermed en relativt ny utfordrer i et marked som trenger å bli utfordret.

Vi har et langsiktig perspektiv, med en målsetning om å være den utvilsomt foretrukne samarbeidspartneren for alle borettslag og sameier. Vi bygger derfor systematisk kunnskap, selskapskultur og egne systemer for å realisere denne målsetningen. Solibo skal være en pådriver for innovasjon og den foretrukne arbeidsplassen innen vårt segment.

Det er i dag over 1.000 selskap i Norge som forvalter ett eller flere boligselskap. Solibo har på rekordtid vokst til å bli en stor aktør i Norge, og vår målsetning er å være den største boligforvalteren i Norge i løpet av få år.

Solibo AS
Dronning Eufemias gate 16