Gå videre til innhold
Daglig leder Magnus Babsvik i Solibo t.v. Administrerende direktør Ivar Mjelde i Sparebank 1 Forretningspartner Østlandet t.h.

Solibo overtar kundeportefølje fra Sparebank1 Forretningspartner Østlandet

Solibo er stolte over å kunngjøre at de har overtatt en kundeportefølje av sameier og borettslag fra Sparebank1 Forretningspartner Østlandet AS.

Strategisk beslutning

- For oss var denne porteføljeoverdragelsen en strategisk beslutning forankret i et ønske fra våre kunder om at vi leverer mer enn bare regnskapsførsel. Vi er glade for at vi har funnet et selskap som kan tilby kundene et bredere spekter av tjenester, og vi er sikre på at Solibo vil ivareta kundene på beste måte, sier Ivar Mjelde, daglig leder i Sparebank1 Forretningspartner Østlandet AS.

Solibo øker volumet med 15 %

Porteføljen består av ca. 40 sameier og borettslag, og ble overtatt i fra juli. For Solibo representerer dette en kundevekst på om lag 15 % fra dagens nivå.

- Dette gir oss en fantastisk mulighet til å utvide vårt kundegrunnlag og tilby våre tjenester til enda flere.

Kundene fra Sparebank1 Forretningspartner Østlandet AS er allerede svært positive, og vi ser frem til å fortsette å levere kvalitetstjenester til dem, opplyser Magnus Babsvik, daglig leder i Solibo.

Denne transaksjonen markerer et vellykket partnerskap mellom de to selskapene, som begge parter håper resulterer i et godt samarbeid videre.

Åpen for lignende transaksjoner

Solibo ønsker å uttrykke åpenheten for lignende fremtidige muligheter med andre selskaper.

Kategorier

Solibo AS forenkler hverdagen til styrene i alle borettslag og sameier i hele Norge. I Solibo jobber det omlag 40 motiverte ansatte innen områder som eiendom, it-utvikling, regnskap, juss og bygg. Solibo satser spesielt på IT og teknologi som et konkurransefortrinn i bransjen, og lanserer løpende nye digitale tjenester.

Peder Normann Aarum

Pressekontakt Head of Marketing and Sales PR & Kommunikasjon 95944238

Forenkler styrets hverdag og øker boligselskapets verdier

Solibo AS er en one-stop-shop for alle borettslag og sameier i Norge. Solibo driver med eiendomsforvaltning og rådgivning, og satser spesielt på IT og utvikling av nye digitale tjenester som forenkler både styrets og beboernes hverdag. Solibo ble stiftet i 2018, og er dermed en relativt ny utfordrer i et marked som trenger å bli utfordret.

Vi har et langsiktig perspektiv, med en målsetning om å være den utvilsomt foretrukne samarbeidspartneren for alle borettslag og sameier. Vi bygger derfor systematisk kunnskap, selskapskultur og egne systemer for å realisere denne målsetningen. Solibo skal være en pådriver for innovasjon og den foretrukne arbeidsplassen innen vårt segment.

Det er i dag over 1.000 selskap i Norge som forvalter ett eller flere boligselskap. Solibo har på rekordtid vokst til å bli en stor aktør i Norge, og vår målsetning er å være den største boligforvalteren i Norge i løpet av få år.

Solibo AS
Dronning Eufemias gate 16