Nyheter fra SONY MUSIC uke 8

RELEASE 24.02.2012

THE TING TINGS/ SOUNDS FROM NOWHERESVILLE/ CD

PRODUKTOMTALE

Nytt album fra Manchester-duoen, som slo gjennom med singelen ”That´s Not My Name” i 2008.  http://thetingtings.com/

MEAT LOAF/ HELL IN A HANDBASKET / CD

PRODUKTOMTALE

Meat Loaf har holdt på i 40 år og solgt mer enn 100 millioner plater. Han har nok en gang laget et meget sterkt album. Slik beskriver han selv sitt nye album ”Hell In A Handbasket”: "the most personal record I've ever made. It's about how I feel the world's gone to hell in a handbasket. It's really the first record that I've ever put out about how I feel about life and how I feel about what's going on at the moment."
Albumet er produsert av Paul Cook og med på platen er Public Enemy’s Chuck D., Lil Jon og Patti Russo.

TRACKLIST 01. All Of Me
02. Fall From Grace
03. The Giving Tree
04. Mad Mad World/The Good God Is A Woman And She Don't Like Ugly
05. Party Of One
06. Live Or Die
07. California Dreamin'
08. Another Day
09. 40 Days
10. Our Love And Our Souls
11. Stand In The Storm
12. Blue Sky CHER LLOYD / STICK & STONES/ CD

PRODUKTOMTALE

Etter å ha tatt hele England med storm under X Factor UK 2010 ser det ikke ut til at Cher Lloyd-hysteriet vil noen ende ta. I likhet med førstesingle "Swagger Jagger", gikk den fantastiske oppfølgeren "With Ur Love" featuring Mike Posner også rett til topps på de britiske salgslistene.

På albumet "Sticks + Stones" har Cher fått med seg et stjernelag av låtskrivere og produsenter – Max Martin, Shellback, Kevin Rudolph, The Runners, RedOne, Jimmy Joker for å nevne noen.

Talentet, sjarmen og "X-Faktoren" til denne 18-åringen er helt unektelig, og med "Sticks + Stones" står Cher Lloyd på trappene til et stort internasjonalt gjennombrudd!

X Factor-audition ”Get My Swag On” av Soulja Boy: http://youtu.be/bjPx40r5WaA
Swagger Jagger musikkvideoen: http://youtu.be/sdbyG2MrBHk

RELEASE 02.03.2012

BRUCE SPRINGSTEEN / WRECKING BALL/ CD

PRODUKTOMTALE

Bruce Springsteen's new album 'Wrecking Ball' has been set for March 6 release on Columbia Records. Marking his 17th studio album, 'Wrecking Ball' features 11 new Springsteen recordings and was produced by Ron Aniello with Bruce Springsteen and executive producer Jon Landau. A special edition of 'Wrecking Ball' will also be available and include two bonus tracks and exclusive artwork and photography.

'Wrecking Ball' Song Titles:
1. We Take Care of Our Own
2. Easy Money
3. Shackled and Drawn
4. Jack of All Trades
5. Death to My Hometown
6. This Depression
7. Wrecking Ball
8. You’ve Got It
9. Rocky Ground
10. Land of Hope and Dreams
11. We Are Alive

Said long-time manager Jon Landau, "Bruce has dug down as deep as he can to come up with this vision of modern life. The lyrics tell a story you can't hear anywhere else and the music is his most innovative of recent years. The writing is some of the best of his career and both veteran fans and those who are new to Bruce will find much to love on 'Wrecking Ball.'"

Bruce Springsteen will make an appearance as the keynote speaker at SXSW 2012. Bruce Springsteen and the E Street Band will be touring extensively in the US and Europe in 2012. European tour dates have been announced at www.brucespringsteen.net.

Stream "We Take Care of Our Own" and pre-order 'Wrecking Ball' at:

For album artwork and new press photos of Bruce Springsteen:

RAGA ROCKERS / FRITT LIV/ CD

PRODUKTOMTALE

I 2012 er det 30 år siden Raga Rockers så nattens lys første gang.
Dette vil markeres med festivalturné og utgivelse av konsertopptak.

Opprinnelige medlemmer er Michael på vokal, Livio på bass og Jan på trommer. Dette er grunnstammen i Raga. Gitarister og keyboardister har gått inn og ut etter behov.

På de siste turnéene har det vært 6 mann, og noen ganger 7 på scenen, og musikken har vært en blanding av tung pop og symfopønk. For de av fansen som liker det pompøse har dette vært gromt, men det skal ikke benektes at det også har vært de som har ønsket at Raga skulle gå tilbake til et mer enkelt og gitarbasert lydbilde.

Disse kan nå glede seg til sommeren da bandet igjen kutter inn til beinet med gitarist Eivind Staxrud og tar et dykk ned i skattekista og plukker frem gamle låter som passer til dette formatet.
Live-albumet med tittelen Fritt Liv slippes 3. mars 2012 og vil være et vitnesbyrd på hvordan det var før dette skiftet. Dette blir også Raga Rockers første utgivelse på Columbia Records/Sony Music.
Hugo Alvarstein har mixet denne skiva så lyden blir stor og mektig.

Hva som vil skje videre etter turnéen er ikke godt å si da gutta nå begynner å bli gamle og det mumles om å gå av med pensjon etter lang og tro tjeneste...

Men en gang til skal ulvene ule mot månen!

OBS!! Ny dato!! Utgivelsen er flyttet til 2. mars

www.ragarockers.com
www.facebook.com/ragarockers

DRY THE RIVER / SHALLOW BED / CD

PRODUKTOMTALE

Britiske Dry The River har vært en ’snakkis’ lenge og nå kommer endelig debutalbumet ”Shallow Bed”. De blander americana, gospel og indie-rock – og har latt seg inspirere av artister som Leonard Cohen og Suzanne Vega.
Dry The River ligger topp 15 på BBC´s ”Sound of 2012”!

THE FRAY / SCARS & STORIES/ CD

PRODUKTOMTALE

3. februar slippes den kritikerroste Denver-baserte kvartetten The Fray sitt tredje album ”Scars & Stories”. Bandet solgte til dobbel-platina i USA med debutalbumet fra 2005 som inneholdt hit-singelen "How to Save a Life" – en låt som tilbrakte utrolige 20 uker i topp 10 på norsk radio!

Den første singelen av det nye albumet er ”Heartbeat". Albumet ble spilt inn i legendariske Blackbird Studios i Nashville med hjelp av produsent Brendan O'Brien (Bruce Springsteen, Pearl Jam og Neil Young). "På vår første plate stolte vi ikke helt på oss selv ennå," sier Slade. "Vi løsnet opp på andre album, men det var fortsatt noen elementer av tilbakeholdenhet. Men på dette albumet har vi bare dratt på alt det vi kan!”.
The Fray består av Isaac Slade (pianist / vokalist), Joe King (gitarist / vokalist), Dave Welsh (gitarist) og Ben Wysocki (trommis). Gruppen oppnådde først nasjonal suksess med sin første singel, "Over My Head (Cable Car)," før deres andre singel, "How to Save a Life" brakte dem verdensomspennende berømmelse. Gruppens andre selvtitulerte album debuterte på nummer én på Billboard og ble også nominert for en Grammy Award for ”Best Pop Vocal Album”. The Fray ble rangert som nr. 84 på Billboards "Artists of the Decade" i 2010.

RELEASE 09.03.2012

SILJE NERGAARD / UNCLOUDED / CD

PRODUKTOMTALE

Silje´s nye album heter "Unclouded" og er et album basert på hennes triokonsept bestående av Silje og to gitarister: Hallgrim Bratberg og Håvar Bendiksen. Albumet Unclouded er den 14ende i rekken i en veldig solid karriere.

Albumet er bygget opp rundt trioen med de to gitaristene - og Silje har fått med seg musikere - og særlig gitarister - som har betydd mye for henne gjennom hele henne karriere.
Med på albumet er blant annet: Knut Reiersud, Jojje Wadenius, Nils Einar Vinjor og den anerkjente og legendariske jazzgitaristen John Scofield som Silje opptrådte sammen med under Maijazz i Stavanger i 2011. Nils Petter Molvær bidrar også, og Silje synger duett på låten "Norwegian Boatsong" med Kim Andre Rysstad.
Silje er en av norges sterkeste låtskrivere og har et av de mest solgte norske jazzalbumene noensinne med "At First Light" fra 2002.

Silje har en stor karriere i Europa. Større og bredere enn folk vet. I 2011 holdt hun mer en 30 utsolgte konserter i Tyskland, Østerrike og Sveits, og turnerte i Holland, Spania osv. I 2012 skal hun gjøre 3 turnéer i Tyskland, Østterike og Sveits, samt Norge, Korea, Taiwan, Singapore, og flere asiatiske land.

MIKE POSNER / SKY HIGH / CD

PRODUKTOMTALE

Etter å ha utgitt et par mixtapes i 2009 - parallelt med at han studerte sosiologi og økonomi ved prestisjetunge Duke University - kom gjennombruddet med førstesinglen fra debuten: "Cooler Than Me" skjøt fart oppover listene og rundet én million nedlastinger!
Nå kommer andrealbumet ”Sky High” og han fortsetter med urban popmusikk av den fengende og dansbare sorten.

www.mikeposner.com
@mikeposner

JANIS JOPLIN WITH THE BIG BROTHER AND THE HOLDING COMPANY / LIVE IN CONCERT @ THE CAROUSEL BALLROM, JUNE 23, 1968/ CD

PRODUKTOMTALE

Dette er en tidligere ikke utgitt konsert med Big Brother & The Holding Company sammen med Janis Joplin. Den ble innspilt 23. juni i 1968 av legendariske Owsley Stanley (The Bear). The Bear var også med og mastret dette opptaket rett før den fatale bilulykken 12. mars hvor han mistet livet.

1. Combination Of The Two
2. I Need A Man To Love
3. Flower In The Sun
4. Light Is Faster Than Sound
5. Summertime
6. Catch Me Daddy
7. It’s A Deal
8. Call On Me
9. Jam – I’m Mad
10. Piece Of My Heart
11. Coo Coo
12. Ball & Chain
13. Down On Me
Bonus Track:
14. Call On Me (Saturday Show—June 22, 1968)

RELEASE 16.03.2012

BERTINE ZETLITZ / ELECTRIC FEET/ CD

PRODUKTOMTALE

Norges popdronning er tilbake med nytt etterlengtet studioalbum som har fått tittelen "Electric Feet" i 2012.
Bertine Zetlitz har tidligere gitt ut fem studioalbum samt en best of samling  som til sammen har solgt nærmere en halv million eksemplarer og har store single-hits som ”Girl Like You”, ”Fake Your Beauty”, ”Twisted Little Star”, ”Adore Me” og mange flere. Utgivelsene har også resultert i fire Spellemannspriser.

På "Electric Feet" samarbeider hun med bl.a. Nasty Kutt, Fred Ball, Tommy Tee, Souldrop og Martin Sjølie.

Electric Feet slippes 16. mars, 2012.

For kommende livedatoer og mer informasjon :
www.facebook.com/bertinezetlitz

ADAM LAMBERT / TRESPASSING/ CD

PRODUKTOMTALE 'Andre studioalbum fra Adam Lambert. Første singel heter ”Better Than I Know Myself” er en mid-tempo låt som passer hans kraftfulle stemme. Den er produsert og skrevet av Dr. Luke – en hit med andre ord! Playlistet på Radio NRJ.
Adam Lambert – Better Than I Know Myself

Mer info kommer.

THE SHINS / PORT OF MORROW / CD & LP / COLUMBIA

PRODUKTOMTALE

Hele fem år er gått siden kritikerroste The Shins slapp sitt siste album "Wincing the Night Away". 16. mars er det endelig klart for oppfølgeren, "Port of Morrow" - det fjerde studioalbumet i rekken. Albumet et skrevet av frontmann James Mercer med hjelp fra blant andre Janet Weiss (Wild Flag), Joe Plummer (Modest Mouse), Eric D. Johnson (the Fruit Bats), samt tidligere Shins-medlemmer Dave Hernandez og Marty Crandall.

Første smakebit var den fenomenale singelen "Simple Song" som umiddelbart ble satt i rotasjon på P3 da den ble sluppet i januar. Hørte vi noen si årets låt??

"... the album's first single, "Simple Song", finds that Mercer and his new bandmates are still able to turn out exceptional guitar jangle with big-hearted melodic aims." -Pitchfork

RELEASE 23.03.2012

MIIKE SNOW/ HAPPY TO YOU / CD

PRODUKTOMTALE

Miike Snow er amerikanske Andrew Wyatt og svenskene Christian Karlsson + Pontus Winnerberg, og i 2009 slapp de sitt første album – ”Miike Snow”. De ble rost opp i skyene og spilte konserter verden rundt (også Norge).
Singelen ”Animal” ble flittig spilt på dansegulv, i filmer og reklame. På det nye albumet har de utviklet seg, og som de selv sier:
"Before this album, we were an idea. This time we were a band. And this time, we had paid our dues – we’d toured in 27 countries for 18 months. When we came in to make "Happy To You", we came in as a unit, and emotionally for us that makes a huge difference. And hopefully you can hear it."

Hør/se ”Devil´sWork” her: http://www.miikesnow.co.uk

RELEASE 30.03.2012

HANS BOLLANDSÅS / SMALL TOWN/ CD

PRODUKTOMTALE

Albumet "Small Town" er spilt inn i Atheltic Sound i Halden med Per Borten som produsent og en mer
bluesorientert rettning en den første plata.

Han har med seg Vidar Busk og Amund Maarud som gjester og "Small Town" slipppes 30. mars.

RELEASE MARS 2012 (DATO TBC)

LABRINTH/ ELECTRONIC EARTH/ CD

PRODUKTOMTALE

De siste månedene har hele Storbritannia vært vitne til oppstandelsen av en ny global superstjerne ved navn Labrinth. Med sin massive hit-single "Earthquake" med Tinie Tempah, har Labrinth sendt sjokkbølger gjennom den britiske musikk-industrien. Låten debuterte som #2 på britiske salgslister, nådde helt opp til #5 på radio-listen, og er for øyeblikket den mest spilte låten på Radio 1 i UK for fjerde uke på rad!

Og oppstyret har ikke gått ubemerket hen her til lands heller. Låten er allerede i topp rotasjon på flere norske radiostasjoner og på full fart oppover radio-listene.

Musikkvideoen til "Earthquake" er en MUST SEE. Videoen har nærmere 12 millioner views, hvorav over hele 90,000 views kommer fra norske brukere:

Labrinth står sammen med Tinie Tempah og Chipmunk i spydspissen for en ny bølge av britisk kommersiell urban-musikk, og med sine talenter som både sanger, låtskriver og produsent spår vi Labrinth som en av de største hit-grossistene i 2012! '

Labrinth er bekreftet til årets Hove festival.

SONY MUSIC ENTERTAINMENT NORWAY AS

BESØK POST GJERDRUMS VEI 10A
0484 OSLO POSTBOKS 4334 NYDALEN
0402 OSLO, NORWAY