ENSLAVED: Albumtittel, artwork og tracklist offentliggjort!

ENSLAVED: Albumtittel, artwork og tracklist offentliggjort!

"In Times" blir tittelen på det trettende studioalbumet fra de norske progressive ekstremmetallerne i Enslaved. Det håndmalte artworket er gjort av Enslaveds "sjette medlem" og samarbeidspartner over lang tid, Truls Espedal. "In Times" slippes i Europa i mars og i Nord-Amerika tidlig 2015.

I det internasjonale presseskrivet fra Nuclear Blast sier gitarist og låtskriver/komponist Ivar Bjørnson følgende om bandets nyeste verk:

“I was so deep into the songs and ideas for such a long time (or have my head so far up my own a**, if you prefer more direct language) that it is hard to have any ‘opinions’ about them that is anything else than the high-flying mumbo-jumbo of the introvert song-smith. The songs are extensions of my inner and outer life, the thoughts I am aware of having, as well as those that lie too deep to register in everyday consciousness. The songs are the resounds of grandiose altered states and mundane tiny micro-events. In addition, they are, of course, also the result of inspiration from other music and art. I do think this new album is the most consistent body of work we have so far: It incorporates our ‘blacker’ past with our influences from prog rock, our present sense of absolute freedom, and the joy of being in this band, if that makes any sense… Ha, ha, ha. It is higher in energy, more aggressive, yet more beautiful and subtle. It simply sounds inspired.”

Tracklist for "In Times":

01 – Thurisaz Dreaming
02 – Building With Fire
03 – One Thousand Years Of Rain
04 – Nauthir Bleeding
05 – In Times
06 - Daylight

Albumet har en total spilletid på 53 minutter.

"In Times" er hovedsaklig innspilt i Duper Studios og Solslottet Studio i Bergen, med enkelte innspillingssessions i Conclave & Earshot Studios (ledet av Enlslaved-medlemmene Larsen og Ice Dale) og Ivar Bjørnsons Peersonal Sound Studios. Tilleggseksperimentering og sonisk utforskning er blitt gjennomført dypt i de valevågske skoger sør for Bergen, der et mobilt studio har tatt opp tilleggslyder.

Albumet er produsert av bandmedlemmene Ivar Bjørnson, Grutle Kjellson og Herbrand Larsen sammen med Iver Sandøy. Miksinge er gjort av Jens Bogren ved Fascination Street Studios i Ôrebro, Sverige.

Besøk ENSLAVED online på www.ENSLAVED.no.

Like - www.facebook.com/ENSLAVED
Follow - twitter.com/ENSLAVEDBAND