KAMELEN SLIPPER ALBUMET «MEST ELSKET & Hatet»

KAMELEN SLIPPER ALBUMET «MEST ELSKET & Hatet»

Kamelen, også kjent som Slim Kamel, sparket i gang året med den harde bangeren «Benzin», som smeller like hardt som hans egen Brabus G-Wagon.

Etter millioner av streams på albumets første singler, utsolgte konserter og flere topp 50-plasseringer på Spotify slipper nå den platinasertifiserte undergrunnsfavoritten hele fire nye låter, og fullfører dermed sitt fjerde album - «MEST ELSKET & Hatet».

«Albumet er en sammensetning av litt eldre og nye låter som er satt sammen fordi lydbildet passer sammen» - forteller Kamelen

Det åtte spor lange albumet inneholder alt fra saksofon til gaterap og tar oss først til den UK-inspirerte og saksofondrevne «Slipp deg løs». Deretter får vi to nye låter i «De som vet» - og «Snop» med bergenstjommi Martin Hazy. På de neste tre låtene girer Kamelen opp med de allerede utgitte «Boys I D Blå» med danske Branco, oppfølgeren til «Stakken» fra albumet «#FRIKJENT», «Stakken Pt. II»og den to uker gamle bangeren «Benzin». På albumets nest siste nye spor dukker Bergenslegenden Lars Vaular opp på den gitardrevne perlen «24k», før Kamelen med «Livet e for kort (Replay)» parkerer det hele, og breialt befester sin posisjon som en av landets største artister.

«Tronen e min» - avslutter NMG-prinsen.

«MEST ELSKET & Hatet» er produsert av den danske multiplatinum duoen Villads Sofus Bertelsen og Kasper Svare, samt bergensprodusenten Sebastian Jespersen aka NADO, og skrevet av Kamelen selv, med hjelp fra sidekick og tjommi Adrian Rendell – som sammen inntar USF Verftet i Bergen 26. januar for å feire sammen med fansen.

«MEST ELSKET & Hatet» er ute fredag 19.januar

---

Den platinasertifiserte Bergenseren har de siste årene blitt en av landets største rappere. Han har vært godt synlig med hitlåten «Creme De La Creme», «BAP» med Broiler og Emma Steinbakken, opptrådt på blant annet P3 Gull, VG-lista og Gullruten, vært radiolistet på både P3, MP3 og P3X, Spellemannvinnende og P3 Gull-nominert, hatt flere landsoverskridende samarbeid og ligget på topplistene i Danmark. Høsten 2022 var han på turné og spilte i blant annet Oslo, Ålesund og København, i tillegg til to konserter på USF Verftet i Bergen der den første ble solgt ut på under to døgn. Samtidig var han aktuell med dokumentarfilmen «Si Ingenting» på kinoer over hele landet. I 2023 tok Kamelen det hele til neste nivå – med låtene «Mama», en rørende hyllest til moren sin, sommerlåtene «Damn Girl» og «Baby» og en fullstappet festivalsommer. I løpe av høsten slapp han de tre første singlene fra sitt nyealbum, og startet året 2024 med en siste singel, før albumet nå kommer i sin helhet.