Kamelen teamer opp med Lars Vaular

Kamelen teamer opp med Lars Vaular

Samtidig som Kamelen den siste tiden har vært aktuell med dokumentarfilmen «Si Ingenting» på kinoer over hele landet, dominert topplistene med halvannet år gamle «Creme De La Creme», «BAP» med Broiler og Emma Steinbakken, og «Fakk Min X» med Ballinciaga, har han holdt koken i studio og er nå klar for å servere nok en klubb-banger. «Kriminell» med Lars Vaular er ute fredag 14. oktober.

«Dette er samme produsent som lagde Klubbkamel, så jeg tenkte det var gøy å lage en slags oppfølger» - Kamelen

Til tross for hva tittelen kanskje kan assosieres med, er ikke låten et nikk i retning Sophie Elise, rusaktivisme og avkriminalisering.

«Da Marcus viste meg «Kriminell» forsto jeg med en gang at det enkle refrenget egentlig var et innlegg i rusdebatten. Så viste det seg at det ikke stemte i det hele tatt, og bare var en superfengende og uhøytidelig Kamelen housebanger!» - Lars Vaular

Den platinasertifiserte Bergenseren har de siste årene blitt en av landets største rappere. Han har vært godt synlig med hitlåten «Creme De La Creme», opptrådt på blant annet P3 Gull, VG-lista og Gullruten, vært radiolistet på både P3, MP3 og P3X, Spellemann- og P3 Gull-nominert, hatt flere landsoverskridende samarbeid og ligget på topplistene i Danmark - i tillegg til å slippe låter som «Ali» og «Kapital». I høst legger han ut på turné med konserter i blant annet Oslo, Ålesund og København, i tillegg til to konserter på USF Verftet i Bergen der den første ble solgt ut på under to døgn.

«Kriminell» er ute fredag 14. oktober.