Kapteinen hedrer familien med «Luftgitar»

Kapteinen, den folkekjære artisten fra Stavanger, inviterer lyttere på en følelsesrik reise med sin nyeste låt, «Luftgitar», der han reflekterer på en rørende måte over betydningen av familie og nære bånd.

«Luftgitar» ble skapt i ensomhet i Kapteinens studio i Oslo, en dag etter å ha besøkt besteforeldre i Stavanger. «Eg satt igjen me en følelse av at det va så hyggelig, men at eg plutselig va tilbake i Oslo, og at jeg i hverdagen går glipp av de fleste familiesamlinger. Eg vett at familien e veldig stolte av det eg får til med musikken og av alle sangene eg skrive, men eg får altfor sjeldent delt opplevelsen fysisk sammen med de.» - forteller Radio- og P1-favoritten.

Artisten og låtskriveren fra Stavanger har for lengst blitt kjent for å være en dyktig låtskriver, og legger med «Luftgitar» enda en nydelig låt til i sin stadig voksende katalog av fengende poplåter med metaforiske navn og refreng.

Han fortsetter: Då fekk eg ideen om at eg ville skrive en ode til familien/nærmeste som e på en måte de viktigste for meg når det komme til tebakemeldinger og kem eg har lyst og gjør stolte med arbeidet mitt. Håpe eg får tatt med meg alle melodier og toner til himmelen eller hvorenn me alle ende opp sånn at eg får for alltid spilt for de som smile mest når eg spille musikken min.

«Luftgitar» er laget og produsert sammen med NORA-Collective kompis Benjie aka Benjamin Folkvord Pedersen, som også korer på låten. Gitarsoloen er det Mathias Østrem fra bandet Probleman som står for.

Kapteinen inspireres av alt, stort og smått, og musikk skapes når som helst og hvor som helst – en naturlig del av hans kreative prosess. Med sitt unike musikalske talent og evne til å fenge publikum, fortsetter Kapteinen å imponere som multiinstrumentalist, låtskriver og som en fantastisk liveartist. Han har allerede gjort seg bemerket som med flere hits på radiolistene, inkludert «Føle meg bedre», som var «Ukas låt» på P3 og #18 på den norske radiolisten og «Ti tusen» som var oppe på #26, i tillegg til «Abstinenser» som nylig streamet til gull med over 3 millioner streams.

«Luftgitar» kommer fredag 17. November.